انرژی

بخش خصوصی ایران و مجارستان ۴ قرارداد همکاری فنی و ریلی امضا کرد

نمایندگان بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در حضور وزیر اقتصاد این کشور که به تهران سفر کرده است، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این آیین عصر امروز (یکشنبه) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

قرارداد همکاری بین شرکت انکسیو مجارستان (Enexio) و شرکت ایرانی بهین سامان سرزمین با شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران در زمینه ایجاد سیستم خنک کننده هیبریدی در فاز ۴ و ۵ اسلام آباد منعقد شد.

همچنین بخوانید

شرکت اوپورو مجارستان (Evoporo) و شرکت ایرانی گیجین در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی قرارداد امضا کردند.

نماینده این شرکت موافقتنامه همکاری دیگری با شرکت ایرانی پیشرو دیزل آسیا در زمینه سیستم های الکتریکی سنجش در بخش راه آهن امضا کرد.
همچنین موافقتنامه همکاری شرکت مجاری ایکاروس (Ikarus) و گروه ایرانی توسعه صنایع و معادن شهر در زمینه ساخت و تامین هزار اتوبوس ایکاروس به امضا رسید.

تاکید اتاق ایران بر همکاری در زمینه انرژی، آب، بهداشت و کشاورزی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این آیین یادآوری کرد: سابقه همکاری های ۲کشور که به سال های پیش از جنگ جهانی دوم باز می گردد.
«غلامحسین شافعی» افزود: سال ۲۰۱۵ میلادی در سفر هیات تجاری مجارستان به تهران در سرپرستی نخست وزیر این کشور، پنج زمینه همکاری برای توسعه تجارت تهران و بوداپست مطرح شد.

وی این پنج زمینه همکاری را انرژی (نفت و گاز)، مدیریت و تصفیه آب، داروسازی و بهداشت، کشاورزی و همکاری در زمینه آموزش عالی برشمرد و گفت: چهار زمینه نخست مورد تاکید اتاق ایران برای توسعه همکاری هاست و شرکت های ایرانی برای یافتن شرکای مناسب مجاری در این عرصه ها آماده اند.

شافعی تصریح کرد: در این همکاری ها انتقال دانش فنی و فناوری همراه با سرمایه گذاری های مشترک برای طرف های ایرانی اهمیت بسیار دارد.

وی ادامه داد: همکاری در زمینه فناوری، شرکت های نوپا (استارتاپ ها)، فناوری های دانش بنیان و آی.تی نیز مورد تاکید پارلمان بخش خصوصی ایران است و امیدواریم به زودی در این زمینه ها شاهد توسعه همکاری ها باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین از تمایل شرکت های ایرانی برای یافتن شرکای مناسب در زمینه فناوری های زیست محیطی، انرژی های پاک، محیط زیست، تصفیه پساب و توسعه محصولات گلخانه ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد شرکت های ایرانی و مجارستانی مقوله تولید محصولات مشترک را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین از بازار بزرگ ۴۵۰ میلیون نفری اطراف ایران و همسایگان به عنوان مزیت دیگر حضور و همکاری شرکت های مجاری در ایران یاد و تصریح کرد: برای تحقق توسعه همکاری ها به رفع مشکلات بانکی و تلاش دولتمردان برای حل و فصل آنها نیازمندیم.

«میهایلی وارگا» وزیر اقتصاد مجارستان، امروز با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۲۶۱ دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیارد و ۶۵۷ هزار و ۹۳۴ دلار کالا وارد کرد.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا