بورسبورس اوراق

صعود یا نزول، مسئله این است

 

دماسنج بازار بورس امروز در جدال برای فرار از افت نتواست بر عرضه های سنگین فائق آید و با ۱۵ واحد کاهش به عدد ۹۰۹۳۶ رسید.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در طی معاملات امروز بازار سرمایه ۷۹۹.۸۳۵.۸۵۶ برگه سهم دادوستد شد که از این میزان بیشترین تاثیر بر شاخص به نمادهای ملی صنایع مس ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا برمیگردد.

در این بین بیشترین افزایش قیمت برای نماد فایرا ، وبیمه و کطبس بود و در مقابل بیشترین کاهش در قیمت برای نماد تازه گشایش شده وساپا ، سرود و  خزر می باشد.

با درج خبر افزایش تقاضای فولاد از سوی چین، گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی امروز را مثبت پشت سرگذاشتند تا بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشته باشند.اما در مقابل گروه محصولات شیمیایی که چند روزی است وارد فاز اصلاح شده اند امروز را نیز با معاملات منفی به پایان رساندند تا بیشترین تاثیر منفی بر بازار را داشته باشند.

گروه خودرویی تا نیمه های بازار  روند نزولی به جهت بازگشایی منفی ۱۰ درصدی سرمایه گذاری سایپا(اصلی ترین زیرمجموعه خودروسازی سایپا)  و افت ۴.۹ درصدی  خزر، سهم مورد اقبال گروه طی چند روز اخیر، داشتند ولی در پایان  برخی از نمادهای گروه با معاملات مثبت به کار خود پایان دادند.  در مجموع  با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه و تکمیل برخی قراردادها با خودروسازان فرانسوی و نیز افزایش تعرفه خودروهای وارداتی، می توان روزهای سبزی را برای گروه خودرو متصور بود.

در پایان بعد از دو روز منفی در معاملات سهام، برای فردا انتظار بازاری متعادل با جوی به نسبت آرام قبل از تعطیلات را داریم.

 

منبع

مریم علیزاده – اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا