بورسبورس اوراق

مهمترین دلایل رشد پرقدرت بازار سهام

کورش شمس ، مدیر عامل شرکت سبد گردان پاداش سرمایه در خصوص روند صعودی بازار سرمایه در هفته های اخیر گفت: صنایع پالایشی، فلزات اساسی ، معدنی و پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در سیر صعودی بازارسهام دارند.

بازار سرمایه وارد فاز جدیدی شده است و از روند رکودی و منفی سالهای گذشته خداحافظی کرده و از این به بعد بر پایه دلایل و عوامل بنیادی رشدهای پایدار و خوبی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کورش شمس ، مدیر عامل شرکت سبد گردان پاداش سرمایه در خصوص روند صعودی بازار سرمایه در هفته های اخیر گفت: صنایع پالایشی، فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی ها بیشترین تاثیر را در سیر صعودی بازارسهام دارند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به افزایش نرخ جهانی نفت و برآورد بودجه ۹۷ از قیمت فروش نفت، گفت: در کنار این عوامل گزارش های مثبت پالایشی ها و گمانه زنی ها از نرخ خوراک پتروشیمی ها و تعدیل های مثبت در این گروه باعث شده تا بخشی از نقدینگی های بازار به سمت این گروه سرازیر شود.

وی از دیگر دلایل رشد تقاضا در بازار را فعال شدن صندوق های سرمایه گذاری و ورود بخش بیشتری از نقدینگی های آنها به بازار دانست و اظهار داشت: با توجه به نسبت های تعیین شده برای صندوق های سرمایه گذاری، این صندوق ها برای تمدید مجوز و افزایش سقف سرمایه گذاری و رعایت حد نصاب ها اقدام به خرید سهام از بازار کردند.

این کارشناس بازار سرمایه به جریان ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: بازار سرمایه وارد فاز جدیدی شده است و از روند رکودی و منفی سالهای گذشته خداحافظی کرده و از این به بعد بر پایه دلایل و عوامل بنیادی رشدهای پایدار و خوبی را تجربه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رونق در همه صنایع با شیب ملایم رخ خواهد داد،گفت: بررسی گزارش های سودآوری شرکت ها و عملکردهای سه ماهه و ۶ ماهه و البته بزودی عملکرد های ۹ ماهه شرکت ها نشان می دهد سودآوری، نوع عملیات و حجم فروش دستخوش تغییرات مثبتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه این تغییرات نشان می دهد در حال ورود به فاز اول رونق برای بازار سرمایه هستیم، افزود: این رونق به طور قطع ادامه دار خواهد بود و همه صنایع در بازار درگیر رشد و رونق خواهند شد.

شمس سیر صعودی بازار سرمایه را ادامه دار دانست و افزود: رشد بازار منشاء هیجانی ندارد و متاثر از دلایل بنیادی و ظاهر شدن نشانه های رشد و رونق اقتصادی و خروج صنایع از رکود است.

وی در شرایط رونق بازار سرمایه به سرمایه گذاران و علاقمندان بازار سرمایه توصیه کرد: در انتخاب صنایع و سهام دقت کنند و سهامی را انتخاب کنند که چشم انداز سودآوری خوبی دارد. وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران درگیر شایعات و جوسازی ها به خصوص در فضاهای مجازی نشوند، گفت: سرمایه گذاران در صنایع بنیادی با نگاه بلند مدت وارد شوند و از نوسان گیری در سهامی که چشم انداز روشنی ندارد، بپرهیزند.

منبع

عصر مالی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا