بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تقویت رقابت و ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند

رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات اردیویی از تقویت نظارت هوشمند به عنوان یکی از اولویت‌های رگولاتوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تقویت رقابت از طریق آزادسازی و تغییر ساز و کارهای تعرفه‌گذاری و ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند از اولویت‌های اهداف رگولاتوری در یک سال پیش روست، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از ۱۴ سال فعالیت دوره گذار به نسل چهارم رگولاتوری را طی می‌کند و بر همین اساس باید در اقدامات مرتبط با حوزه وظایف سازمان خود را با روندهای موجود در دنیا منطبق کنیم.

وی افزود: در بخش تقویت رقابت از طریق ساز و کارهای تعرفه‌گذاری باید به سمت آزادسازی تعرفه‌ها حرکت کنیم که البته بخشی از این کار در معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه آغاز شده و باید در آینده نزدیک کامل شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح تقویت نظارت هوشمند به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های رگولاتوری اظهارداشت: بخش نظارت رگولاتوری باید با ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند در راستای صیانت مطلوب‌تر از حقوق مردم و کاربران حرکت کند.

فلاح جوشقانی موفقیت در پیاده‌سازی این دو اولویت را پیش شرط حرکت به سمت رگولاتوری نسل چهارم عنوان کرد و ادامه داد: تحقق این موضوع نیازمند تلاش و مشارکت همه دست‌اندرکاران در این حوزه، اصلاح مقررات و حذف مقررات زاید و بالابردن کیفیت نظارت در همه بخش‌هاست.

بنابه این گزارش، مراسم تودیع صادق عباسی شاهکوه معاون پیشین بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری و معارفه نسترن محسنی به عنوان سرپرست جدید این معاونت دیروز در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.  

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا