بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

با ۷ نرم‌افزار مدیریت مالی آشنا شوید

ماهنامه عصر تراکنش / برنامه‌ریزی مالی کوچک و بزرگ نمی‌­شناسد. فرقی نمی‌کند کسب‌وکاری با ارزش چند میلیارد تومان دارید یا دانشجویی ساده هستید که نه درآمد مشخص دارید و نه مخارج منظم. بدون برنامه‌ریزی مالی نمی‌توان به هیچ هدفی دست پیدا کرد. از همان زمان که کامپیوترها و نرم‌افزارها راه خود را به بازار پیدا کردند، سروکله برنامه‌های حسابداری شخصی نیز پیدا شد و عده زیادی از مردم دفترهای سنگین بدهکاری و بستانکاری را رها کردند و تحول بزرگی در مدیریت مالی کسب‌وکارهای بزرگ رخ داد.

در این میان‌، مدیریت مالی کسب‌وکارهای کوچک و مدیریت مخارج شخصی به همان شیوه سنتی خودش باقی ماند تا زمانی که تلفن‌های هوشمند وارد بازار شدند. به‌مرور نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی نیز طراحی شدند و رشد پیدا کردند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به ۷ نرم‌افزار مدیریت مالی داشته باشیم.

 

نیوُ

نیوُ، یکی از همین نرم‌افزارهای مدیریت مالی یا PFM است. این نرم‌افزار می‌تواند پیامک‌های بانکی شما را بخواند، از هزینه‌ها و دریافتی‌های شما گزارش تهیه کند و به شما نشان دهد در ماه گذشته در چه دسته‌ای از مخارج بیشترین هزینه را داشتید و از همه آنها خروجی اکسل بیرون دهد. نیوُ در حال حاضر به چهار بانک آینده، انصار، پست‌بانک و تجارت متصل است و می‌تواند به‌صورت مستقیم هم پیامک‌های بانکی این بانک‌ها را بخواند و هم دسترسی به اطلاعات تراکنش داشته باشد. در این صورت دیگر حتی لازم نیست به نیوُ بگویید تراکنشی که انجام شده، خرید پوشاک بوده یا پرداخت قبض؛ این برنامه به‌صورت خودکار این موارد را ثبت می‌کند. کلمه نیوُ در زبان فارسی به معنی شجاع و دلیر است و در عین حال هم‌نام یکی از دوربین‌های ترازیاب نیز هست.

پولام

پولام یک اپلیکشین مدیریت مالی و هزینه‌های فردی (PFM) است. پولام با اتصال به بانک‌ها، از یک سو به کاربر کمک می‌کند تا بتواند هوشمندانه‌تر هزینه کرده و بیشتر صرفه‌جویی کند و از سوی دیگر با استفاده از اطلاعات تراکنش کاربران و آنالیز آن‌ها، خدماتی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکارهای جدید تعریف کرده و ریسک کسب‌وکارهای موجود خود را کاهش دهند. این نرم‌افزار از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده است و مهدی عبادی، مهدی آزادی و فرزاد مقدم از فعالان آن هستند.

دراپز

دراپز هر روز به حساب بانکی متصل شده شما سر می‌زند و رفتار مالی شما را تحلیل می‌کند و بر اساس یک الگوریتم فراابتکاری تعیین می‌کند چه مبالغی را در چه زمان‌هایی می‌تواند برای شما به‌صورت خرد خرد و پویا پس‌انداز کند. الگوریتم دراپز این مبالغ را به‌گونه‌ای تعیین می‌کند که علاوه بر تأمین مبلغ هدف پس‌انداز شما، مشکلی برای تأمین هزینه‌های ضروری و روزمره شما ایجاد نکند.

این مبالغ به‌صورت خودکار در بانک شما پس‌انداز می‌شوند و بنابراین نیاز نیست برای انتقال آن‌ها یا پس‌انداز کردن آن‌ها کار دیگری انجام دهید. ضمناً هر زمان که به پس‌انداز خود نیاز داشتید، می‌توانید از طریق پنل تحت وب و در آینده‌ای نزدیک از طریق اپلیکیشن موبایل دراپز، مبلغ موردنیاز خود را برداشت کنید. علاوه بر آن، گزارش‌های کاملی از وضعیت حساب دراپز شما در پنل تحت وب و همین‌طور اپلیکیشن موبایل دراپز در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید نظارت و مدیریت دقیقی بر پس‌اندازهای خود داشته باشید. این استارت‌آپ کار خود را از سال ۹۴ آغاز کرد و یک سال بعد توانست شرکت دراپز را تأسیس کند. ارسلان یارویسی مدیرعامل دراپز است و محمدسجاد فلاح به عنوان مدیر فنی و امید جعفری متقی به عنوان مدیر محصول از هم‌بنیان‌گذاران این استارت‌آپ هستند.

فاکتورکن

فاکتورکن اولین نرم‌افزار حسابداری و صدور فاکتور آنلاین است که با راه‌حل ساده و شیوه‌ای نوین و حتی بدون نیاز به دانش حسابداری می‌تواند فعالیت‌های حسابداری و انبارداری و مدیریت مشتریان را انجام دهد. این سیستم به‌صورت ابری روی تمامی پلتفرم‌ها کار می‌کند و کابر می‌تواند به‌صورت آنلاین از خدماتی مانند صدور فاکتور فروش و خرید، پرداخت آنلاین فاکتورها، مدیریت مشتریان و فاکتورهای صادر شده، نمایش صورتحساب هر مشتری، یادآوری بدهی به مشتری و یادآوری چک‌ها، انبارداری و نمایش هر محصول به‌صورت جداگانه استفاده کند. این نرم‌افزار یک نسخه آفلاین هم دارد که زمانی که شما به اینترنت دسترسی ندارید قابل‌استفاده است. دراپز از سال ۹۴ مشغول فعالیت است و دو هم‌بنیان‌گذار با نام‌های مهدی معتمدی و حسین دهنوی دارد.

نرم‌افزار حسابداری کسبه

گروه نرم‌افزاری کسبه به‌صورت تخصصی روی توسعه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای پلتفرم‌های مختلف، به ویژه اندروید و ویندوز فعالیت می‌کند. یکی از نرم‌افزارهای تحت موبایل توسعه‌یافته توسط تیم کسبه، نرم‌افزار «حسابداری جیبی کسبه» است که به‌منظور مدیریت امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها و کسبه طراحی شده است. محصول دیگر این مجموعه با نام «حسابداری فروشگاهی کسبه» علاوه بر مدیریت فروشگاه، امکان فراخوانی سرویس‌های بانکی مانند انتقال وجه را مستقیماً از طریق نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین نرم‌افزار «دفتر چک + بانک» جهت مدیریت چک‌های بانکی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است.

نرم‌افزارهای تحت ویندوز، طیف وسیعی از مشاغل شامل مراکز خریدوفروش، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، دفاتر بیمه، آژانس‌های املاک، آتلیه‌های عکاسی و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به رابط کاربری فوق‌العاده کارآمد محصولات طراحی شده توسط تیم کسبه، کاربران به‌راحتی و بدون نیاز به حسابدار می‌توانند امور مالی خود را مدیریت کند. سعید خلفی‌راد، بنیان‌گذار این نرم‌افزار از سال ۹۲، کسبه را راه‌اندازی کرده است.

حسابداری شخصی پارمیس

حسابداری شخصی پارمیس همراه، اپلیکیشن رایگان حسابداری موبایل برای پلت‌فرم‌های اندروید و iOS و اولین برنامه مالی ایرانی با قابلیت پشتیبانی از زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی است که با داشتن قابلیت‌های کاربردی متنوع نظیر مدیریت هزینه‌ها، درآمدها، بانک‌ها و صندوق‌ها، چک‌ها، وام و اقساط، امکان مدیریت صحیح هزینه و درآمدها را برای تمام افراد و اعضای خانواده فراهم می‌کند.

با نرم‌افزار حسابداری پارمیس همراه کاربران می‌توانند حسابدار شخصی خود باشند، هزینه‌ها و درآمدها را ثبت کنند و علاوه‌‌بر قابلیت‌هایی نظیر بودجه‌بندی، مدیریت وام، چک، اقساط، حساب‌های بانکی و غیره می‌توانند با استفاده از امکانات گسترده این نرم‌افزار کاربردی، انواع گزارش‌های مخارج خود و خانواده‌ را به تفکیک تهیه کنند. این نرم‌افزار زیرمجموعه شرکت پارمیس و با مدیریت مظاهر مرجانی از سال ۹۲ مشغول فعالیت است.

آنالیزا

تیم آنالیزا با هدف آسان‌سازی مدیریت مالی شخصی و القای حس آزادی مالی وارد بازار شده است. اپلیکیشن آنالیزا، با استفاده از پیامک‌های بانکی، ورود و خروج سرمایه به حساب شما را گزارش می‌دهد. البته شما می‌توانید تراکنش‌های خودتان را به‌صورت دستی هم وارد کنید. با آنالیزا به راحتی می‌توانید بفهمید هزینه‌ها و سرمایه‌های زندگی‌تان چقدر است و تصویر کلی امور مالی شما به چه صورتی است. این استارت‌آپ از سال ۹۵ وارد بازار شده است و دو هم‌بنیان‌گذار با نام‌های مهیار کرمی و فهیم‌پور دارد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا