روابط عمومی ها نقش مهمی در افزایش رضایت مردمی دارند

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: روابط عمومی های وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی در افزایش میزان رضایت یا نارضایتی مردمی دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در چهاردهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و هماهنگی مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش ۴۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد و این وزارتخانه در توسعه و سرمایه گذاری کشور با تحت پوشش داشتن واحد مغازه دار و نانوایی و واحد تولیدی ۱۰-۱۵ نفره تا کارخانه ۵ هزار نفری اثر گذار است که درنتیجه، حدود ۵۰ درصد عملکرد دولت به این وزارتخانه وابسته است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت جایگاه ویژه ای در اطلاع رسانی و ارتباطات دارد. روابط عمومی ها در بیان شفاف واقعیت ها اعم از موفقیت ها و کاستی های دولت نقش مهمی دارند و چنانچه مشکلات به صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان گذاشته شود، مردم می پذیرند و راهکارهای پیش رو را قبول خواهند کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: آنچه مردم اعم از گرانی، ارزانی، تورم، سرمایه گذاری، صادرات، واردات، تولید، اشتغال و غیره را لمس می کنند در گرو اطلاع رسانی است که البته اثرگذاری آن به این است که بر اساس عملکرد باشد.

وی ادامه داد: باید با مردم ارتباط ۲ طرفه داشته باشیم و یکی از موفقیت ها ما در دوران جنگ این بود که امام خمینی (ره) خیلی راحت و شفاف با مردم سخن می گفت. پاسخ دهی صریح و واقعی از اقدامات مطلوب وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم، توازن زنجیره فولاد به هم خورده بود و واردکننده کنسانتره و گندله بودیم اما طی این دولت طرح جامع فولاد تشکیل شد و اکنون صادر کننده کنسانتره و آهن اسفنجی هستیم که البته این روند مطلوب نیست و باید به سمت فرآوری این محصولات پیش رویم.

وی ادامه داد: طی ۲ ماه گذشته ۲ طرح آهن اسفنجی افتتاح شد و ۲ طرح نیز تا پایان سال افتتاح می شود. همچنین طرح های دیگری در حوزه فرآوری سنگ آهن در سنگان کرمان و یزد در حال اجرا و بهره برداری داریم.

بنا به این گزارش، نشست یاد شده با حضور ۳ مشاور وزیر و ۲۲ نفر از مدیران روابط عمومی سازمان های تابعه وزات صنعت، معدن و تجارت در ایمیدرو در ایمیدرو برگزار و در آن به بیان عملکرد ۱۰۰ روزه مدیریت های تحت پوشش پرداخته و پیشنهاداتی برای عملکرد بهتر روابط عمومی ها ارائه شد.

خروج از نسخه موبایل