انرژی

انعقاد ۲۵ میلیارد تومان قرارداد در بخش نیروگاهی با پژوهشگاه نیرو

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در راستای توسعه فناوری و پژوهش همچنین سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان قرارداد با پژوهشگاه نیرو بسته شده که ماحصل آن اجرای چند طرح جدید و عملیاتی از سوی این پژوهشگاه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار داشت: در بدو تأسیس شرکت نسبتاً نوپای نیروگاه‌های حرارتی کشور سعی شد دو بخش سیاستگذاری و تحقیقات از هم جدا شوند و این امر ماحصل پژوهش بر روی این حوزه در بیش از ۱۵ کشور دنیا بوده است.

وی افزود: در همان بتدا بیش از ۱۱ طرح کلان راهبردی و ۶ طرح مشترک بین توانیر و شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی از سوی وزارت نیرو مصوب شد که براساس آن قرار شد در دستور کار قرار گیرند که بحمدلله عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها تاکنون اجرایی شده است.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: در راستای توسعه فناوری و پژوهش همچنین سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان قرارداد با پژوهشگاه نیرو بسته شد است که ماحصل آن اجرای چند طرح بدیع و عملیاتی از سوی این پژوهشگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حراتی گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طراحی توسعه و پیاده سازی سامانه مدیریت بهره برداری و نگهداری واحدهای نیروگاهی توربین فریم اشاره کرد که باعث افزایش ۰.۵ درصدی راندمان نیروگاه‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله دیگر طرح‌ها می‌توان به توسعه فناوری و طراحی MG-75 توربین گاز اشاره کرد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

طرزطلب خاطرنشان کرد: همچنین ۶ پروژه تقاضا محور نیز ساماندهی شده که در حال اجراست و اضافه بر آن پروژه‌های بسیار خوبی نیز در این راستا برای سال آتی طراحی شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا