صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش تولید مس چین به بالاترین میزان ۳ سال اخیر؛ رشد ناپایدار است

تولید مس تصفیه شده چین به بالاترین میزان سه سال اخیر رسید و توانست کمبود تولید در شیلی را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن تولید مس تصفیه شده چین در ماه نوامبر با افزایش ۹.۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۸۶هزار تن رسید که بالاترین میزان سه سال اخیر است.

از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه نوامبر تولید مس تصفیه شده ۶.۸درصد افزایش یافته وپیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ به راحتی تولید مس تصفیه شده از مجموع تولید ۸ میلیون و ۴۴۰ هزار تن در سال گذشته پیشی گیرد.

همچنین بخوانید

بنابر مرکز جهانی آمار فلزات ، طی دوره مذکور این فلز سرخ با مازاد عرضه ۵ هزار ۷۰۰ تن مواجه بوده در حالی که در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۰۲هزار تن کمبود عرضه وجود داشت.

این مازاد عرضه عمدتا به دلیل افزایش چشمگیر تولید چین بود که ۳۹۴هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش داشت .این رشد توانست کاهش تولید ۱۸۰ هزار تن مس تصفیه شده در شیلی را جبران کند.

اما این شرایط پایدار نخواهد بود زیرا اخیرا تولید مس تحت تاثیر محدودیت های آلودگی هوا در زمستان قرار گرفته است.به همین دلیل شرکت فلزات غیر آهنی تونگ لینگ که دومین تولیدکننده بزرگ مس در چین است ۳۰ درصد از عملیات خود را در زمستان به حالت تعلیق درآورده و ۲۴هزار تن از ظرفیت ذوب را در بازار حذف کرده است.

ظرفیت مهمترین مرکز تولید در تونگ لینگ به دستور دولت محلی نصف شده است و تا کنون هیچ جدول زمانی برای بازگشت به ظرفیت ایده آل منتشر نشده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا