بانکبانک و بیمه

دستاوردهای ۵٠١١ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک صادرات در گیلان

کارنامه ٨ ماهه تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در استان گیلان با اعطای بالغ بر ۶٧٠٠ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به نتیجه رسید و شرایط اشتغال بیش از ٢۴ هزار نفر فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، آمار عملکرد مدیریت شعب این بانک در استان گیلان طی ٨ ماه منتهی به پایان آبان ماه ٩۶ در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی ارائه شد که طی همین مدت پرداخت ۶٧٢٨ فقره تسهیلات بالغ بر ۵٠١١ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶٨۵۶ نفر را به طور مستقیم و ١٧هزار و ٩١٠ نفر را به طور غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بنا بر این گزارش، تسهیلات اعطا شده قرض الحسنه در این استان توسط بانک صادرات ایران به ۵٠۵١ فقره رسیده که سهم وام قرض الحسنه ازدواج از این میزان، تعداد۴۵۴٧ فقره بوده است. همچنین تعداد ١٧٠ فقره وام مشاغل خانگی به معرفی شدگان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

در همین زمان ٣۶٨ فقره تسهیلات مسکن اقشار ویژه به ارزش بیش از ٢١١ میلیارد ریال در اختیار خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قرار گرفته است. بنا براین گزارش، در طرح نوسازی و بهسازی مسکن و حمام روستاهای استان سر سبز گیلان نیز ٧٠٣ فقره تسهیلات به میزان بیش از ٨٧ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

همچنین علاوه بر تخصیص یک فقره تسهیلات ٣٠ میلیارد ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت زیر ساخت های اقتصادی این استان، تعداد ۶٠۵ فقره تسهیلات بالغ بر ۴١٧٢ میلیارد ریال برای پایداری اشتغال، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شده است.

گفتنی است، مانده تسهیلات اعطایی (جاری و غیرجاری) بانک صادرات ایران تا پایان شهریور ماه سال جاری در استان گیلان از ١٧ هزار و ۴٨۴ میلیارد ریال فراتر رفته که قریب به ١٠ درصد تسهیلات اعطایی کل نظام بانکی در این استان به شمار می آید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا