افتتاح پست ۲۳۰ ولتی شهید رحمتی با حضور وزیر نیرو

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سدهای چول هول و بن‌لار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «سید حمیدرضا کاظمی» در مراسم افتتاح پست ۲۳۰ ولتی شهید رحمتی پلدختر با بیان اینکه پلدختر با تقدیم ۳۱۲ شهید و ۷۲ بار بمباران هویزه ثانی نام گرفته است، افزود: صدور تعرفه برق گرمسیری از مطالبه به حق مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این مهم با نامه مجمع نمایندگان استان به وزارت نیرو ارسال و در دستور کار قرار داده شده، اما برای انجام آن نیازمند تاکید وزیر نیرو است.

کاظمی ادامه داد: عموم مردم شهرستان پلدختر کشاورز هستند و هنوز پای صنعت به این منطقه باز نشده است که البته با همت مهندس بازوند استاندار لرستان صنعت به این منطقه خواهد آمد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز سیلاب، تنظیم رودخانه کشکان و استفاده از آب آن در بحث کشاورزی در این شهرستان ایجاد سدهای چول هول و بن لار در این منطقه ضروری است.

این نماینده مجلس یادآورشد: با تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات به پروژه‌های ایستگاه های پمپاژ چم مهر، جایدر و واشیان راه به جایی نمی‌بریم و دستور ویژه وزیر نیرو برای تخصیص اعتبار و حل مشکلات کشاورزی مردم نیاز است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محرومیت منطقه و برنامه توسعه‌ای که دولت در پیش خواهد داشت بالابردن ظرفیت برق در این منطقه ضروری است.

کاظمی با بیان اینکه سد معشوره دغدغه جدی مردم پایین‌دست است، افزود: با توجه به اینکه آزادراه خرم‌آباد -پل زال نعمتی برای کشور است، اما منجر به از دست رفتن ۴۰۰۰ شغل در این شهرستان شد و نیاز است در بحث سد معشوره نیز توجه ویژه ای به پایین دست باشد.

وی یادآورشد: علیرغم اینکه نظر کارشناسی را در بحث این سد قبول دارم و ۵۰ میلیون متر مکعب برای شرب و گلخانه لحاظ شده، چنانچه این میزان افزایش یابد قطعا مشکل آب برای پایین دست ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا
خروج از نسخه موبایل