سه اخزای جدید مهمان فرابورس شدند

سه سری اخزای جدید در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴»، «اخزا۶۰۵» و «اخزا۶۰۶» در بازار ابزارهای نوین مالی به فرابورس ارزش مجموعا ۴۸۰ هزار میلیارد ریال پذیرش شد که ناشر تمامی این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است و عامل پرداخت در روز سررسید نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خواهد بود.

در ادامه روند پذیرش اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران، سه سری اخزای جدید در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴»، «اخزا۶۰۵» و «اخزا۶۰۶» در بازار ابزارهای نوین مالی به ارزش مجموعا ۴۸۰ هزار میلیارد ریال پذیرش شد تا بدین ترتیب از طریق پذیرش و در پی آن عرضه این اوراق جدید بر عمق بازار بدهی افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی مشخصات، تعداد، ارزش و تاریخ سررسید اسناد خزانه‌ای که به تازگی (سوم دی‌ماه۹۶) در فرابورس پذیرش شده حاکی از آن است که تعداد و مبلغ اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۰۴» که سررسید ۲۵ ماهه دارد، معادل ۱۹ میلیون ورقه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال است.

تعداد و مبلغ اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶۰۵» نیز مشابه «اخزا۶۰۴» که به آن اشاره شد، بوده و تنها تفاوت این دو سری از اخزا با یکدیگر در تاریخ انتشار و سررسید اوراق است. بدین ترتیب «اخزا۶۰۵» با مدت اعتبار ۱۴ ماهه، در ۲۶ آذرماه سال ۹۷ سررسید می‌شود.

همچنین ۱۰ میلیون ورقه «اخزا۶۰۶» به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال که در تاریخ ۲۲ مهرماه منتشر شده و سررسید دو ساله دارد، در فرابورس پذیرش شد.

ناشر تمامی این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است و عامل پرداخت در روز سررسید نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خواهد بود.

وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی تا پایان امسال تمدید شد

روز گذشته فرابورس ایران اعلام کرد که بر اساس مصوبه بانک مسکن به تاریخ ۱۶ آبان‌ماه ۹۶ در خصوص افزایش سقف تسهیلات جعاله، مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، تا پایان سال جاری یعنی ۲۹ اسفند ۹۶ تمدید شد.

گفتنی است سقف اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا پیش از خردادماه سال جاری معادل ۱۰۰ میلیون ریال بود که از تاریخ ۸ خردادماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت؛ البته با توجه به ضرورت رعایت تعادل در منابع و مصارف بانک، اعلام شد که این طرح تا پایان شهریورماه اجرایی است.

در روز دوم مهرماه ۹۶ این طرح برای نخستین بار تمدید شد و همانطور که اشاره شد با تمدید آن در روز چهارم دی‌ماه نیز این طرح تا پایان سال جاری اجرایی خواهد بود.

 

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

خروج از نسخه موبایل