حباب نیم‌سکه ترکید

رئیس بانک کارگشایی می‌گوید تاکنون بیش از ۶۰هزار قطعه سکه از طریق حراج وارد بازار شده که همین امر تخلیه حباب نیم‌سکه را به‌همراه داشته است هرچند هنوز سکه‌تمام ۱۰۰هزار تومان حباب دارد.

مسعود سلیمانی از فروش بیش از ۶۰ هزار قطعه سکه در حراج بانک کارگشایی خبر داد و اظهار داشت: حراج سکه باعث تخلیه حباب در بازار طلا شده است به‌نحوی که امروز نیم‌سکه تقریباً حبابی ندارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه از جمعیت خریداران نیم‌سکه نیز در حراج‌های بانک کارگشایی کاسته شده است، افزود: هنوز پایانی برای حراج سکه در این بانک در نظر گرفته نشده و تا اطلاع ثانوی سکه می‌فروشیم.

رئیس بانک کارگشایی گفت: حباب نیم‌سکه در بازار تخلیه شده ولی سکه تمام‌بهار آزادی همچنان ۱۰۰ هزار تومان حباب دارد هرچند حباب سکه‌تمام نیز نسبت به روزهای قبل کمتر شده است.

به‌گفته سلیمانی، قیمت طلای خالص سکه تمام‌بهار آزادی یک میلیون و ۲۸۷ هزار تومان است که ۳۰ تومان هم حق ضرب باید به آن اضافه کرد. در حقیقت ارزش سکه تمام حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین ارزش طلای نیم‌سکه بهار آزادی ۶۳۵ هزار تومان است که با ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان حق ضرب قیمت نهایی نیم‌سکه به ۶۷۵ هزار تومان می‌رسد؛ بنابراین قیمت نیم‌سکه هم‌اکنون در بازار با قیمت واقعی فاصله چندانی ندارد.

 در بازار سبزه‌میدان نیز هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه تمام‌بهار طرح قدیم یک‌میلیون و ۳۷۰ تومان، نیم‌سکه ۶۸۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۴۰۵ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲۶۹ هزار تومان قیمت‌گذاری و فروخته می‌شود.

هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۷۸.۳ دلار و هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار داخلی ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شودو

منبع

اقتصاد.آنلاین

خروج از نسخه موبایل