ثبت سفارش خودرو از امروز باز می‌شود/تعرفه و سقف دلاری برای واردات

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از ابلاغ دستورالعمل جدید در روز جاری خبر داد و گفت: تعرفه‌ها با شدتی که در رسانه‌ها مطرح شده بود افزایش نمی‌یابد و سقف دلاری هم برای واردات در نظر گرفته شده است.

فرهاد احتشام‌زاد در گفتگو با آرمان اقتصادی با بیان اینکه به دلیل محرمانه‌بودن دستورالعمل واردات خودرو، اجازه انتشار آن را نداریم، اما به هرحال امروز کلیات آن ابلاغ می‌شود، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، تعرفه نسبت به آن چیزی که در رسانه ها بود کمتر است با شدت افزایش نمی یابد و سقف دلاری هم هست که کماکان نسیبت به هر دو بحث کارشناسی بود. در تدوین دستورالعمل علیرغم ماده ۲ و ۳ بهبود کسب و کار و جهانگیری در انتهای دولت یازدهم به همه وزارتخانه ابالغ کاماکان عکس العمل جدی نمی بینم که دولت در تصمیمی گیری خود در تشکل

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: هیات دولت مصوب شده دستورالعمل نحوه ابلاغ که نظر این بد که در هیات دولت مصوب بوده است. روی خیلی از حباب قیمتی که برای آن بوجود آمده است به واسطه ککمبود عرضه و بخشی به واسطه کمبود کالا در بازار است که البته این افزایش قیمت، بازار خودرو را به صورت کلی متاثر کرده است.

وی تصریح کرد: بالاخره واردات خودرو از سردرگمی شش ماهه خارج شده و با پیگیری وزیر صنعت، ابلاغیه لازم امروز انجام می‌شود؛ این در حالی است که در بدنه اجرایی، در همه بخش‌ها مشاهده نمی‌شود که درک مشترکی نسبت به برخی موضوعات وجود داشته باشد.

احتشام‌زاد گفت: قرار بر این است که تغییرات صورت گرفته در مورد ثبت سفارش واردات، در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران مورد پیگیری واقع شود.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل