انرژی

احیای سهم سوخت‌رسانی ایران در خلیج‌فارس/ باید درآمدمان ۸ میلیارد دلار شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با راه اندازی فاز نخست پروژه سوخت رسانی به کشتی ها و خدمات کشتیرانی سلخ در قشم، سهم جمهوری اسلامی ایران در بهره گیری از موقعیت استراتژیک خلیج فارس و استفاده به منظور تامین سوخت کشتی ها احیا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا مومنی ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی قشم بیان کرد: هم اکنون ۸۶ درصد از سهمیه بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) در منطقه در اختیار «فُجِیره» است که با بهره برداری از فاز نخست پروژه عطیم سوخت رسانی به کشتی ها در قشم ۵۰ هزار تن سوخت به کشتی ها تزریق می شود.

وی با بیان اینکه ماهانه ۵۰۰۰ کشتی برای سوخت گیری از آبراه خلیج فارس عبور می کند، افزود: باید به طور جدی تلاش کنیم تا سهم از دست رفته خود را بازپس گیریم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: سهم هشت میلیارد دلاری سوخت رسانی به کشتی ها، از جمله اهدافی است که می تواند ما را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یاری کند.  

وی تاکید کرد: همگی باید در راستای تکمیل و بهره برداری از فازهای آتی این پروژه تلاش کنند تا با بهره گیری از سرمایه گذاران خارجی و همچنین ایجاد هتلینگ، کترینگ، سوپرمارکت، تعمیرات و قطعات یدکی در کنار سایت سوخت رسانی، بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده، نهایت استفاده را ببریم.

مومنی، از آمادگی چین، هلند و سوییس برای سرمایه گذاری در فازهای بعدی این پروژه گفت و افزود: در نهایت باید به ظرفیت ذخیره ۱۰۰ میلیون بشکه دست یابیم که این مهم، جز با همیاری و تلاش بی وقفه مسئولان و استفاده از ظرفیت های استراتژیک قشم میسر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاز نخست پروژه سوخت سانی و خدمات کشتیرانی سلخ در قشم، با هدف تامین سوخت و سایر نیازهای سالانه ۶۰ هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز امروز پنج شنبه و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمع کثیری از مدیران و مردم محلی افتتاح شد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا