خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروهای لوکس ارزش خرج کردن پول اضافه را دارند؟

عاملی که می‌تواند افراد را مجاب کند تا یک خودروی به خصوص را خریداری کنند، نوعی احساس نسبت به آن برند است. البته این حس بیشتر در مورد خرید خودرو‌های لوکس موضوعیت دارد. این خودرو‌ها از امنیت بیشتر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برخوردار هستند و چنانچه نگهداری بهتری از آنها صورت بگیرد، می‌تواند تضمین‌کننده عمر مفید بیشتری باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندسال قبل بیشتر خانوارها تا زمانی‌که عمر مفید خودروشان تمام می‌شد، تنها یک دستگاه از آن را داشتند. اما امروزه خانوارها تمایل به داشتن بیش از یک خودرو دارند و طبق آمار، بطور میانگین هرچهار تا پنج سال یک خودرو خریداری می‌کنند. در اینجا قصد داریم به این قضیه بپردازیم که آیا پرداخت پول اضافه برای خرید خودرو‌های لوکس ارزشمند است یا خیر. آمارهای رسمی گویای این هستند که افراد ثروتمند بیش از یک خودرو دراختیار دارند.

عاملی که می‌تواند افراد را مجاب کند تا یک خودروی به خصوص را خریداری کنند، نوعی احساس نسبت به آن برند است. البته این حس بیشتر در مورد خرید خودرو‌های لوکس موضوعیت دارد. این خودرو‌ها از امنیت بیشتر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برخوردار هستند و چنانچه نگهداری بهتری از آنها صورت بگیرد، می‌تواند تضمین‌کننده عمر مفید بیشتری باشد. البته این به این معنا نیست که خودرو‌های معمولی و متوسط این ویژگی‌ها را ندارند. برخی آپشن‌ها و ویژگی‌ها مانند کنترل ثبات سیستم الکتریکی یا سیستم ABS امروز در خودرو‌های معمولی نیز وجود دارند اما نکته مهم کیفیت بالاتر و برخی ویژگی‌های خاص است که این خودرو‌ها را از دیگر آنها متمایز می‌کند. انتخاب بین این گروه از خودرو‌ها بستگی به سلیقه و شرایط مالی آن فرد دارد. برخی افراد اعتقاد دارند سرمایه‌گذاری در خودرو‌های لوکس هم بسیار پرهزینه است و هم یکی از بدترین حالت‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد؛ زیرا زمانی‌که روی یک خودرو(خصوصا خودروهای لوکس) سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع ارزش سرمایه‌گذاری شما درطی زمان کاهش می‌یابد. بطور کلی همواره زمانی‌که سرمایه‌گذاری انجام می‌دهید، انتظار افزایش در سرمایه خود را دارید ولی زمانیکه خودرو می‌خرید، به این امر باید آگاه باشید که آن خودرو رفته رفته ارزش خودش را از دست می‌دهد. می‌توان گفت یک خودوری جدید نسبت به یک خودوری کارکرده قیمت ، هزینه‌های بیمه و ثبت‌نام بیشتری به همراه دارد. به این خاطر که هدف اصلی یک خودرو جابجایی از یک مکان به مکان دیگر است، شاید بهتر باشد در مورد سرمایه‌گذاری بر روی خودرو باتوجه به شرایطی که در آن قرار دارید، به این فکر کنید که بجای پرداخت مبلغی بالا برای خرید خودرو، چه صرفه‌جویی هایی می‌توانید بکنید.

برای مشاهده تصاویر و دریافت اطلاعات بیشتر درباره خودروهای لوکس دی اس کلیک کنید.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا