امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرداخت ۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران/ باقی ماندن ۳۹ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران

تاکنون در مجموع ۱۶۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۳۹ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که به‌زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۳۹ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که بنا بر صحبت رئیس سازمان برنامه و بودجه، تخصیص مابقی آن نیز انجام شده و به‌زودی پرداخت خواهد شد.

محمدولی روزبهان افزود: ۱۲ میلیارد تومان از قدرالسهم دولت تخصیص یافته که به‌زودی به حساب چایکاران پرداخت می‌شود و مابقی مطالبات نیز مربوط به قدرالسهم کارخانه‌ها است.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: در مجموع ۸۱ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور درباره تسهیلاتی که از طریق اتحادیه و صندوق حمایت از صنعت چای کشور به چایکاران پرداخت شده است، ادامه داد: تاکنون ۹ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط چایکاران و کارخانه‌ها دریافت شده است که این مبلغ از ابتدیا شهریورماه سال جاری تاکنون بوده است.

روزبهان عنوان کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد بوده و برای بهزراعی و امور جاری بخش چای در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مبلغی معادل ۳۰ میلیارد تومان برای بهزراعی و امور جاری چای به‌صورت تسهیلات پرداخت شده است که این مبلغ در کنار سایر تسهیلات می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات این حوزه را حل کند.

روزبهان در پایان تأکید کرد: هر تقاضایی که برای تسهیلات از سوی چایکاران و کارخانه‌های چای وجود داشته باشد، پرداخت می‌کنیم که در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارخانه‌داران و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به باغداران چای تاکنون به‌صورت‌های مختلف علاوه بر تسهیلات ۹ میلیارد تومانی پرداخت شده است./

 به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

M-961014-01

 

منبع

ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا