انرژی

چین برای اطفای حریق نفتکش همکاری نمی‌کند / تیم ژاپنی فردا به محل حادثه می‌رسد

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه دولت چین برای اطفای حریق نفتکش ایرانی همکاری نمی‌کند، اظهار کرد: به ایران قول داده‌اند که تیم اطفای حریق خود را ساعت ۴ صبح به وقت محلی و نیمه‌شب به وقت ایران وارد عمل کنند.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه میزان آتش نفتکش ایرانی نسبت به صبح تغییری نکرده است، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که ارسال شده است، ساعت ۱۷ انفجاری روی عرشه صورت گرفت که شدت آن به مرور زمان کم شد.

وی درباره این انفجار توضیح داد: ممکن است علت این انفجار محموله‌هایی باشد که در مخازن کشتی وجود دارند یا نفوذ امواج به داخل کشتی علت این حادثه باشد که این یک اتفاق طبیعی است.

همچنین بخوانید

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به عدم همکاری دولت چین برای اطفای حریق گفت: دولت چین قول داده نیمه شب به وقت ایران و ساعت ۴ صبح به وقت محلی تیم اطفای حریق خود را وارد عمل کند. چین امکانات خوبی اطراف نفتکش آتش‌گرفته جمع کرده اما مشخص نیست چرا از این امکانات استفاده نمی‌کند.

بهرامی با اشاره به مذاکره با ژاپن برای همکاری در اطفای حریق گفت: ژاپن تیم خود را اعزام کرده و احتمالا تیم ژاپنی فردا شب به محل برسد.

وی در ادامه در مورد پیکر پیداشده یکی از مفقودین نیز گفت: هویت این پیکر هنوز مشخص نیست. ما از دولت ژاپن درخواست عکس کرده‌ایم که این عکس را هنوز ارسال نکرده‌اند. برای تعیین هویت، پزشکی قانونی باید نمونه بگیرد و این نمونه را به ایران ارسال کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک نفتکش ایرانی روز شنبه با یک کشتی باربری چینی برخورد کرد که بر اثر این برخورد بلافاصله آتش گرفت و ۳۲ خدمه این کشتی ناپدید شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا