انرژی

فرجام تلخ سانچی در رسانه‌های جهان

یک روز پس از غرق شدن سانچی، روزنامه‌ها و سایت‌های بین‌المللی همچنان به حادثه تلخی که برای نفتکش ایرانی و ۳۲ سرنشین آن رخ داد، پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک نفتکش ایرانی به نام سانچی با ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران، شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین با برخورد  با یک کشتی دچار حریق شد که به به مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن انجامید، اتفاقی که از زمان آغاز مورد توجه رسانه‌های مهم بین‌المللی بود تا روز گذشته (۲۴ دی) این نفتکش پس از ۹ روز شعله‌ور بودن به اعماق دریا رفت و اندک بارقه‌های امید برای نجات ۳۲ سرنشین آن نیز فروکش کرد.

نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی به  غرق شده نفتکش ایرانی و ناامیدی برای نجات سرنشینان آن و همچنین پیامدهای زیست محیطی این حادثه به سبب غرق شدن ۱۳۶ هزار تن نفت خام در دریا پرداخته است. گاردین در ادامه با اشاره به شرایط سخت گروه‌های نجات در این حادثه از دمای ۸۹ درجه سانتیگرادی این نفتکش و عملیات تقریبا غیرممکن نجات سخن به میان آورده است.

همچنین بخوانید

نیویورک تایمز نیز به نقل صحبت‌های محمود راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی و سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت کشتی نفتکش ایرانی پرداخته و در تیتر خود از محو شدن امیدها برای نجات سرنشینان ایرانی این نفتکش خبر داد و در ادامه خبر به شرح حادثه و همچنین دسترسی به جعبه سیاه کشتی پرداخته است.

سایت شبکه تلویزیونی «ABC» آمریکا نیز در آخرین مطلب خود درباره نفت‌کش ایرانی، از کشف دو پیکر از دریانوردان پیش از غرق شدن کامل آن خبر داده است.

الجزیره نیز جان‌ باختن تمامی ۳۲ پرسنل نفت‌کش ایرانی سانچی را تیتر کرده است و در ادامه به خبر مفقودی ۳۰ پیکر از جان‌باختگان این حادثه تاکنون اشاره کرده است.

رویترز در آخرین مطلب خود درباره فرجام تلخ نفت‌کش ایرانی در تیتر خود به بروز یک لکه نفتی به وسعت ۱۰ مایل در شرق دریای چین پس از این حادثه اشاره داشته که آن را بزرگترین فاجعه در نوع خود در یک دهه اخیر معرفی کرده است.

لس‌آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال، فاکس نیوز، تایم، دیلی استار، بلومبرگ، یواس‌ای تودی، دیلی میل، گلوب اند میل و … از جمله رسانه‌های بین‌المللی متعددی بودند که از ابتدا تا انتها به پوشش خبری حادثه سانچی پرداختند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا