قرعه هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس به «زشگزا» افتاد

فرابورس در سال جاری تا کنون میزبان عرضه اولیه سهام شرکت‌های مبین وان کیش، هتل پارسیان کوثر اصفهان، تولید و صادرات ریشمک، لیزینگ ایران شرق، آسیا سیر ارس و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بوده و فردا نیز هفتمین عرضه اولیه فرابورس رقم می‌خورد.

دور عرضه‌های اولیه در فرابورس ایران فردا با عرضه ۲۰ درصد از کل سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در بازار دوم از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه شاهد عرضه اولیه ۱۶ میلیون سهم از ۸۰ میلیون سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس در نماد «زشگزا» به روش ثبت سفارش خواهیم بود.

کف و سقف قیمتی برای ثبت سفارش «زشگزا» 3400 و ۳۵۰۰ ریال در نظر گرفته شده و هر شخص حقیقی و حقوقی نیز امکان خرید حداکثر ۱۳۰ سهم را دارد.

در این میان، شرکت کارگزاری بورس به‌گزین و شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا، متعد خرید ۵۰ درصد از سهامی که عرضه اولیه می‌شود هستند؛ بدین ترتیب هرکدام از این دو شرکت موظف‌اند ۲۵ درصد از ۱۶ میلیون سهم قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن در روز عرضه اولیه، خریداری کنند.

در سی ‌و‌ دومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، مهدی صادقی مدیرعامل شرکت زشگزا در تشریح رشته فعالیت‌های این شرکت که در گروه «زراعت و خدمات وابسته» قرار دارد، گفت: واحد پرورش و تولید گاوهای شیری، واحد مرغداری و زراعت سه رشته فعالیت این کارخانه محسوب می‌شوند که حدود ۹۰ درصد از فعالیت‌های شرکت به واحد نخست یعنی پرورش و تولید گاوهای شیری اختصاص دارد.

صادقی با بیان اینکه شرکت سال گذشته ۲۰۳ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است، در خصوص پیش‌بینی سود خالص هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ گفت: مقدار EPS هر سهم در بودجه امسال ۴۸۲ ریال پیش‌بینی شده که از این میزان تا پایان شهریورماه ۲۰۶ ریال آن معادل ۴۶ درصد را پوشش داده است.

گفتنی است فرابورس در سال جاری  تا کنون میزبان عرضه اولیه سهام شرکت‌های مبین وان کیش، هتل پارسیان کوثر اصفهان، تولید و صادرات ریشمک، لیزینگ ایران شرق، آسیا سیر ارس و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بوده و فردا نیز هفتمین عرضه اولیه فرابورس رقم می‌خورد.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

خروج از نسخه موبایل