فردا؛ مذاکرات نهایی BP برای توسعه میادین مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انجام مذاکره با شرکت BP جهت توسعه میادین نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب، خبر داد و افزود: تاکنون جلسات و مذاکراتی با شرکت BP صورت گرفته است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در روز یازدهم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ جلسه‌ دیگری با هدف نهایی‌سازی مذاکرات برگزار خواهد شد.

بیژن عالی پور در گفت و گو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: علاوه بر آن برنامه‌ریزی جهت امضای تفاهم‌نامه همکاری با چند شرکت اکتشاف و توسعه (E&P) ایرانی که به تایید شرکت ملی نفت ایران رسیده‌اند صورت گرفته است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به انرژی پاسارگاد، پرشیا، مپنا، غدیر، دانا انرژی و غیره اشاره کرد. همچنین کارگروه توسعه میادین مناطق نفت‌خیز جنوب در حال تایید متون قرارداد است.

وی در ادامه در مورد تفاهم‌نامه با شرکت پرشیا و مذاکره با چهل شرکت داخلی و خارجی، توضیح داد: متن پیشنهادی HOA دریافتی از شرکت پرشیا توسط کارگروه توسعه میادین برای این شرکت ارسال شد و در آینده‌ای نزدیک با شرکت پرشیا جلسه‌ای جهت نهایی سازی مذاکرات برگزار می‌شود. از میان ۴۰ شرکت ایرانی و خارجی که با آنها جلسات فنی و تخصصی برگزار شده است، مذاکرات با چهار شرکت E&P ایرانی و پنج شرکت خارجی به منظور رسیدن به توافق نهایی برای امضای تفاهم‌نامه تا حداکثر ظرف سه هفته آینده در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: اصول کلی قرارداد و اطلاعات عمومی چهار میدان شامل ۹ مخزن در صفحه انگلیسی سایت مناطق نفت‌خیز جنوب بارگذاری شده است و شرکت‌های متقاضی توسعه این میادین می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

انتهای پیام


منبع:ایسنا
خروج از نسخه موبایل