امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

هشدارهای دامپزشکی را جدی گرفتیم، حتا یک قربانی هم نداشتیم

مرغداری‌های در امان مانده از آنفولانزا با رعایت تمام توصیه های دامپزشکی نه تنها خود از تلفات وارد شده مصون مانده اند، بلکه واحدهای همکار خود و تولید ملی را نیز به دردسر کاهش تولید نیانداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایانا، اگرچه بسیاری از واحدهای مرغداری به ویژه تخم‌گذار درگیر آنفلوآنزا شده و تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند، اما در کنار آن واحدهای بزرگی نیز وجود دارند که در این زمینه حتا یک قربانی هم نداشته‌اند. یکی از واحدهایی که این چنین توانسته خود را در مقابل هجوم این ویروس حفاظت کند، مجموعه بزرگ “نوید جوجه” است.

نوید طالمی، مدیر عامل این شرکت گفت: “رعایت مسائل قرنطینه‌ای در واحدهای ما طبق هشدارهای دامپزشکی همیشگی است. زیرا به غیر از آنفلوآنزا بیماری‌های دیگری مانند نیوکاسل، برونشیت و غیره نیز وجود دارند که خسارت ناشی از آن ها دست کمی از آنفلوآنزا ندارد.”

همچنین بخوانید

طالمی که مدیریت ۱۵ واحد مرغ مادر با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه را در اختیار دارد، معتقد است که رعایت فاصله بین مرغداری‌ها مانع بزرگی برای شیوع بیماری‌هاست. واحدهای تحت مدیریت او، هر کدام حداقل بین یک تا دو کیلومتر از واحدهای همسایه فاصله دارند.

وی در ارتباط با وجود پرندگان مهاجر افزود: تا حد امکان تلاش می‌کنیم تا بستری برای حضور پرندگان دیگر فراهم نشود. این به غیر از مسائلی است که در راستای ورود و خروج کارگر، رعایت بهداشت شدید و ضدعفونی منطقه انجام می‌گیرد.

 

منبع
ایانا - وحید زندی فخر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا