ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپل از فروش آیفون ۱۰ در چین ناامید شد

میزان تقاضا و فروش آیفون ۱۰ (ایکس) در چین بسیار پایین‌تر از حد انتظار شرکت اپل بوده است و همین باعث شده که اپل به فکر تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر در این کشور بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت مک رومرز، مینگ چی کو – یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی و تحلیلی KGI – به تازگی عنوان کرده است که پیش‌بینی‌ها و انتظارات شرکت اپل درباره میزان فروش و تقاضای کاربران در کشور چین درست از آب درنیامد و موجب شد این غول تکنولوژی آمریکایی به نوعی از موفقیت و میزان فروش پرچمدار جدیدش یعنی آیفون ۱۰، در چین ناامید و مایوس شود چراکه قبل از آغاز عرضه آن تصور می‌کرد کاربران چینی از آن استقبال بی‌نظیری کنند.

حالا اپل با همه این تفاسیر به فکر تولید یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آیفون ۱۰ افتاده است تا بتواند ضرر حاصل از فروش کم و استقبال ضعیف از آیفون ایکس را جبران کرده و حضور خود را در بازار چین تثبیت و رضایت کاربران چینی را جلب کند.

همچنین بخوانید

چین پس از ایالات متحده آمریکا بعنوان کشور مادری اپل، بزرگترین بازار محصولات اپل از جمله گوشی‌های هوشمند آیفون محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز میزان فروش در این بازار از اهمیت ویژه برخوردار است.

این غول تکنولوژی آمریکایی هم اکنون برآوردهای خود از فروش این محصول را برای نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۰۱۸ کاهش داده است.

این تحلیلگر در تشریح این موضوع خاطرنشان کرده است:”اپل در پیش‌بینی‌های فروش و تقاضای آیفون ۱۰ در چین تجدید نظر کرده است به گونه‌ای که میزان فروش آیفون ۱۰ را برای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، ۱۸ میلیون دستگاه و در سه ماهه دوم سال ۱۳ میلیون دستگاه برآورد کرده است؛ این در حالیست که پیش‌بینی‌های قبلی تعداد ۲۰ الی ۳۰ میلیون دستگاه برای سه ماهه نخست سال و ۱۵ الی ۲۰ میلیون نیز برای سه ماهه دوم سال را در نظر گرفته بود. این اعداد و ارقام تجدیدنظر شده نسبت به برآوردهای قبلی کاهش قابل ملاحظه‌ای را داشته است”.

وی در ادامه افزود: “انتظار می‌رود تا نیمه سال ۲۰۱۸، مجموع کل فروش آیفون ۱۰ به ۶۲ میلیون دستگاه برسد که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی که عدد ۸۰ میلیون دستگاه را نشان می‌داد، بسیار کمتر است”.

او درباره پیش‌بینی‌های بعدی و آینده فروش آیفون ۱۰ در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ هم گفت:” برآورد می‌شود فروش آیفون ۱۰ در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به بعد متوقف شده و یا به شدت کاهش یابد”.

یکی از دلایل مهم این مساله، علاقه شدید کاربران چینی به گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر است. از طرفی دیگر، قیمت بالای این پرچمدار جدید اپل است که موجب شده کاربران چینی چندان علاقه‌ای به خرید آن نشان ندهند. شرکت‌های چینی رقیبی که محصولات با کیفیت و ارزان‌تری را در چین ارائه می‌دهند، هم مزید بر علت شده‌اند.

کو همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در سال ۲۰۱۸ قصد دارد سه گوشی جدید دیگر معرفی کند. یک آیفون با صفحه نمایش اولد ۵.۸ اینچی که شبیه به آیفون ۱۰ فعلی خواهد بود، آیفون دیگر با صفحه نمایش اولد ۶.۵ اینچی که احتمالا نام آن آیفون X پلاس است و در پایان یک مدل ۶.۱ اینچی که دارای صفحه نمایش LCD است.

وی بر این باور است که هر سه گوشی جدید به صفحه نمایش بزرگتر و سیستم دوربین TrueDepth  مجهزند. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این تحلیلگر معتقد است که فروش سالانه آیفون با معرفی گوشی‌های جدیدش به میزان ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی رشد پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام   

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا