بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

صادق: عدم داشتن یک تشکل صنفی مشکل بزرگ صنعت پرداخت است

محمد مهدی صادق مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد در صحبت‌های خود ۶ گروه چالش را در صنعت پرداخت برشمرد.

اولین چالش از دید او قانون و قانون‌گذاری توسط بانک مرکزی و شاپرک است. صادق ادامه داد: «تغییر قوانین بدون اطلاع رسانی یکی از مشکلات بزرگ این صنعت است و قانون‌گذار متاسفانه به‌روزرسانی به‌موقعی ندارد. در بسیاری از موارد از روندهای به‌روز بسیار عقب هستند.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: «مدل کسب و کاری پر از مشکل است. نحوه کارمزدگیری ایراد دارد. کارمزد را باید ذینفعان پرداخت کنند؛ ولی از بانک پذیرنده و صادرکنندگان این کارمزد دریافت می‌شود.»

صادق چالش سوم صنعت پرداخت را رابطه شرکت‌های پرداخت با شرکت‌های سایر حوزه‌ها دانست و افزود: «شرکت‌های پرداخت نیاز به خدمات پرداخت دارند. باید تلاش شود با شرکت‌هایی که همکاری با آنها به سود این حوزه است، رابطه و تعامل خوبی ایجاد شود.»

چالش بعدی از دید او رابطه بد و نامنسجم خود شرکت‌های پرداخت است. صادق با ویرانگر توصیف کردن این رقابت گفت: «ایراد بزرگی که در این صنعت حکم فرماست، عدم داشتن یک تشکل صنفی است. اگر شرکت‌ها با هم هماهنگ باشند می‌توانند به صورت هماهنگ قیمت تعریف کنند و بازاری منسجم را تشکیل دهند. نه اینکه رقابتی داشته باشند که به ضرر همه باشد.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: «امنیت اطلاعات چالش مهمی در این حوزه است.  کسب اعتماد مشتریان  مقوله مهمی است.  شاپرک گام بلندی بوده در این راستا برداشته و امیدواریم که باز هم چنین تحرکاتی انجام شود.»

آخرین چالشی که صادق از آن سخن گفت به قول خودش مباحث فرهنگی بود. او تصریح کرد: «مردم با هدف صرفه‌جویی به استفاده از این صنعت ترغیب میشوند. باید به مردم آموزش داد و آنها را آگاه داد. اگر سطح آگاهی بالا برود، این صنعت محرکه موتور اقتصاد کشور است.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا