یک کیلو از پرتقال های خریداری شده مازندران را به دریا نریختیم

ساری – رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حتی یک کیلوگرم از پرتقال‌های یخ‌زده خریداری‌شده از باغداران را به دریا نریختیم.

دلاور حیدر پور در گفتگو با آرمان اقتصادی بابیان اینکه ظرفیت کارخانه‌های فرآوری استان ۱۵۰ هزار تن است عنوان کرد: متأسفانه یا این کارخانه‌ها آماده‌به‌کار نبودند یا همکاری نکردند و حداکثر توانستیم روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پرتقال برای فرآروی به آنان تحویل دهیم.

وی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی و محلی برای تحویل پرتقال‌های یخ‌زده به کارخانه‌ها افزود: این امر سبب شد تا نتوانیم حتی روزانه هزار تن پرتقال به کارخانه‌ها تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: پرتقال‌های یخ‌زده را با ۲۰ تا ۳۰ درصد افت از باغدار تحویل گرفتیم اما انتظار ما از صنایع تبدیلی و تکمیلی این بود که حداقل روزی هزارتا دو هزار تن پرتقال تحویل کارخانه دهیم و این سبب می‌شد تا از صف‌های طولانی و نارضایتی جلوگیری شود.

حیدر پور به ناسلامتی ها در جریان خرید پرتقال‌های سرمازده اشاره و اضافه کرد: برخی دلالان پرتقال را حتی کیلویی ۱۰۰ تومان در صف تحویل به کارخانه‌ها خریداری کردند و کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان فروختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ضرورت بازگشت به عقب و بازنگری در صنایع تبدیلی را الزامی دانست و گفت: برای نوسازی صنایع موجود و تخصیص اعتبار برای صنایع تبدیلی ردیف اعتباری در نظر گرفته‌شده است.

حیدر پور با عنوان اینکه در مجموع ۲۳ هزار تن پرتقال در داخل و خارج استان از باغداران برای فرآوری تحویل گرفته‌شده است گفت: این میزان در طول ۶۰ روز به کارخانه‌ها تحویل‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت کارخانه‌های فرآوری استان را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: درمجموع ۱۵ هزار تن پرتقال از باغداران در استان تحویل گرفته‌شده است.

حیدر پور ادامه داد: ۳۷ هزار تن پرتقال درجه‌یک تا سه را توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران خریداری کردیم و یک گرم از آن را دور نریختیم و احتمال دارد خود باغداران بخشی از محصولات را دور ریخته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هیچ دستگاه دولتی ۱۳۰ هزار تن پرتقال خسارت‌دیده را تحویل نگرفته تا آن را به دریا و رودخانه بریزد.

دلاور حیدر پور همچنین درباره مرکبات شب عید گفت: مرکبات شب عید تأمین‌شده و به‌شدت نیز مقابل واردات مرکبات ایستادگی می‌کنیم.


منبع:مهر
خروج از نسخه موبایل