صنعت، معدن، تجارتمعدن

پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی؛ اسفند ماه

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و دبیر علمی همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران از برگزاری پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران با شعار «بهره وری بنیان، رقابت پذیری در اقتصاد مقاومتی»، توسط ایمیدرو در اسفند ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شمس الدین سیاسی راد با بیان این مطلب اظهار داشت: پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران با هدف ایجاد چارچوب جامع و یکپارچه به منظور سازماندهی فعالیت‌های مرتبط با ارتقای بهره‌وری، برقراری ارتباط معنی‌دار بین شاخص‌های بهره‌وری، فعالیت‌ها و فرآیندهای بنگاه‌ها، تشویق بنگاه‌ها برای انجام عملیات خودارزیابی و شناسایی نقاط قوت و حوزه‌های قابل بهبود خود، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربه‌های موفق بنگاه‌ها در زمینه ارتقای بهره‌وری و ایجاد فضای رقابتی به منظور ارتقای بهره‌وری و معرفی بنگاه‌های موفق برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، از رشد ۸.۸ درصدی هدف گذاری شده برای بخش معدن، ۲.۴ درصد آن باید از طریق رشد بهره وری کل عوامل محقق شود، ایمیدرو به منظور دستیابی به هدف تعیین شده و همچنین پیاده‌سازی استراتژی «ارتقای بهره‌وری، هم‌افزایی و رقابت پذیری بخش معدن و صنایع معدنی» و تبادل تجارب موفق بنگاه‏ها در زمینه بهبود بهره‌وری، اقدام به دریافت پروژه‌های انجام شده مرتبط در شرکت‌ها می کند تا ضمن ارزیابی، انتخاب و تقدیر از پروژه‌های برتر، امکان الگوبرداری سایر شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم سازد.

همچنین بخوانید

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: در این همایش، از شرکت‌های بهره ور بخش معدن و صنایع معدنی و پایان نامه‌های برتر انجام شده در بخش معدن و صنایع معدنی تقدیر می شود. همچنین در همایش امسال، از پروژه های برتر بهبود بهره وری که در شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی اجرا شده است، قدردانی به‌عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: انتخاب شرکت‌های برتر براساس مدل بهره‌وری ایمیدرو است که پس از طی فرآیند ارزیابی و نیز تهیه اظهارنامه بهره وری توسط ارزیابان آموزش دیده و مجرب، امتیاز هر شرکت تعیین و در نهایت، شرکت های برتر انتخاب می شوند.

پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران در سالن همایش جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ برگزار می شود.

بنا به این گزارش، جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال ۹۵، در فرآیند اعتباردهی سازمان ملی بهره‌وری ایران، موفق به کسب تایید اعتبار از این سازمان شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا