انرژی

تحقیق و تفحص از وزارت نیرو کلید خورد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از پروژه های انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون خبر داد.

عباس پاپی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد:‌ تحقیق  و تفحص از وزارت نیرو در رابطه با پروژه های  آب در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد. انتقال آب آخرین راهکار سایر کشورهای دنیا برای حل مسئله آب است اما در کشور ما جزو اولین راهکارها استفاده می‌شود که باعث شده حجم زیادی از بیت المال صرف شود.

او ادامه داد: سالهاست وزارت نیرو از اتخاذ تدابیر لازم برخوردار نیست و نیمی از دشت های کشور دچار تنش‌ آبی هستند. یکی از سیاست های غلط در این زمینه انتقال آب است که این روش در دنیا کنار گذاشته شده و معتقدند منابع آب باید در مقصد مدیریت شود؛ اگر این اتفاق بیفتد می توان با صفحه کلید و رعایت الگوهای مصرف از حالت بحران خارج شد اما چنین مسئله ای در بسیاری از نقاط کشور ما اتفاق نمی افتد و وزارت نیرونیز راهکارهای سطحی مثل انتقال آب را در پیش می گیرد.

همچنین بخوانید

این نماینده مجلس متذکر شد : چنین اقداماتی هزاران میلیارد هزینه در پی دارد و باعث دگرگونی وضعیت آبهای زیرزمینی می‌شود و اکوسیستم را بهم می ریزد. وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نیز به دلیل پیگیری های چنین سیاست های غلطی است.

پاپی زاده همچنین گفت: انتقال آب از ‌دز و کارون یکی دیگر از سیاست های غلط وزارت نیرو است که کمیسیون به بررسی علل هزینه ها و توجیه‌پذیری آن رای داد که هزینه هایی از جمله هزینه های اقتصادی ریزگردها را نیز باید در این مسئله لحاظ کرد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا