بانکبانک و بیمه

ارائه مدل نوین نظارت بانک مرکزی به بانک‌ها

مشاور رییس کل بانک مرکزی از ارائه مدل نوین نظارت بانک مرکزی به بانک‌ها در جلسه امروز عصر(سه شنبه) شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، احمد بدری با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای پول و اعتبار و ارائه این طرح در این جلسه ، به ایبنا گفت:‌ این طرح از ۲.۵ سال قبل شامل شش ماه انجام مطالعات زمینه ای و دو سال مدت زمان اجرای قرارداد به صورت مشترک توسط بانک مرکزی و دانشگاه شهید بهشتی تدوین شده است.
وی ادامه داد: صورت‌های مالی ابلاغی به بانک‌ها، بخشی از این طرح بود که استقرار یافت البته صورت های مالی بخش کوچکی از این پروژه است.
بدری با بیان اینکه، هدف اصلی مدل نوین نظارت بانک مرکزی ارتقای اثر بخشی و کارآیی نظارت است، تصریح کرد:مدیریت غیرحرفه ای بانک‌ها ، ضعف گزارش‌های حسابرسی مستقل و ضعف نظارت بانک مرکزی طی سال‌های گذشته در بستر اقتصادی نابسامان ایجاد شده بود که تلاش می شود با اجرای این طرح مشکلات رفع شود.
مشاور رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد:‌ بانک مرکزی از ۲.۵ سال گذشته با بررسی مشکلات نظام بانکی، طرح مدل نوین نظارت بانک مرکزی به بانک‌ها را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار داده است.
بدری از استقرار این طرح بزودی در نظام بانکی کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که نظارت بر بانک‌ها از روش سنتی به مدرن، هوشمند و به سطح استانداردهای روز دنیا ارتقا یابد.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا