امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ مسافری در راه نمانده است/ دست تمام راهدارانی که برای نجات مردم تلاش کردند را می‌بوسم/ از سرگیری پروازها از فردا

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر محور قم- تهران بازگشایی شده و هیچ مسافری در راه نمانده است، گفت: احتمالا از روز آینده پروازها از سر گرفته می شود.

همچنین بخوانید

عباس آخوندی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به بازدید امروز خود از اتوبان تهران- قم اظهار داشت: این محور در برف و کولاک به مشکلات جدی برخورد اما به همت راهداران و پیمانکاران خوشبختانه در حال حاضر تمام محور بازگشایی شده است و تمام کسانی که درراه مانده بودند، جابه جاشده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بوران در این منطقه بسیار شدید است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امشب هم درجه حرارت این محور به ۱۵ درجه زیر صفر برسد در این شرایط جوی و محیطی این محور برای رانندگان و مسافران بسیار سخت خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از تمام مردم عزیز خواهش می‌کنم  برای امور غیر ضروری وارد جاده نشوند، گفت: قرار بر این شده است که از امروز راه‌آهن به برقراری یک رام قطار، هر دو ساعت یکبار به سمت تهران- قم و بالعکس اقدام کند تا کسانی که کار ضروری دارند با قطار در این مسیر تردد داشته باشند  

وی تاکید کرد: البته همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند که جاده را باز نگه دارند و به مردم تمام خدمات و سرویس ها را بدهند و اما به هر حال شرایط یسیار سخت است .

آخوندی با اشاره به لزوم رعایت احتیاط های لازم از سوی مردم گفت: علی رغم این شرایط بسیار سخت و یخبندان، در طول بازدید از اتوبان تهران- قم خودرویی که زنجیر چرخ داشته باشد را ندیدم و این یک نکته بسیار مهم است .

وی ادامه داد: حال ممکن است خودروی عده‌ای دارای یخ شکن باشد اما کافی است که دو درصد از خودروها یخ شکن نداشته باشند و وارد جاده و در اثر لغزندگی، باعث بسته شدن جاده شوند. در این صورت تمام کسانی که یخ شکن دارند گرفتار خواهند شد و در یخبندان‌های بعدی متوقف می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خواهش من از مردم این است که بی‌احتیاطی نکنند چراکه این رفتار مردم ریسک و هزینه بسیار بالایی را در پی دارد.

وی با تشکر از زحمات راهداران در طول یک روز گذشته اظهار دشات: از راهداران عزیز کشور سپاسگذارام و دست تمام راهدارانی که در این شرایط جوی و با سرمای بسیار سخت خواب به چشمانش نیامد و برای نجات مردم تلاش داشتند را می‌بوسم.  

آخوندی ادامه داد: خوشبختانه در این روزهای سخت شاهد همکاری‌های اجتماعی هم بودیم و پیمانکاران داوطلبانه ماشین‌آلات خود را وارد این محور کردند و پیمانکاران هم به مسئولیت اجتماعی خود پایبند بودند.

وی درباره آخرین وضعیت فرودگاه های کشور هم گفت: برف روبی در فرودگاه‌ها مستمر انجام می‌شود و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد و مشکل عمده در فرودگاه سطح دید است.

آخوندی با بیان اینکه خلبان برای نشست و برخاست نیاز به ۸۰۰ متر دید دارد، گفت: در حال حاضر  با توجه به بوران شدید مشکل دید وجود دارد. البته از ظهر امروز فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) اعلام کردند که آمادگی برخاست و نشست هواپیماها را داریم چراکه عمق دید به بیش از ۶۰۰ متر رسید اما تصمیم بر عهده خلبان ها است چراکه حداقل دید مهیا شده است.

وی افزود: احتمالا تا فردا پروازی صورت نگیرد چراکه خلبان ها باید مطئمن شوند که سطح دید کافی وجود دارد و بهتر است این ریسک را نپذیریم چراکه اگر حادثه ای رخ دهد همه پشیمان خواهیم شد.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: به هر حال با طبیعت نمی‌توانیم بجنگیم و باید با آن کنار بیاییم.

آخوندی با اشاره به راه‌های ارتباطی مردم با دستگاه های دست اندرکار مرتبط با وضعیت جاده‌ها و فرودگاه ها و … گفت: کانال های ارتباطی با مردم متعدد است و مردم می توانند از طریق شماره تماس ۱۴۱  و سایت ۱۴۱ و سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌های کشور را به دست بیاورند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا