امور زیربناییراه و ساختمان

آخرین وضعیت روند ساخت آزادراه تهران- شمال/ حفاری ۶ هزار متر از تونل شرقی البرز

مدیرپروژه آزادراه تهران-شمال از حفاری ۶ هزار متر و لاینینگ چهار هزار و ۳۰۰ متر تونل شرقی البرز خبر داد و گفت: این تونل به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگ‌ترین تونل راهی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۹.۵ درصد توسط دو پیمانکار ایرانی در حال احداث است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌ و‌ توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سید بهلول حسینی ضمن اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر در  اواخر خردادماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد که توسط چهار پیمانکار ایرانی و در قطعات چهارگانه در حال احداث است.

حسینی ضمن تاکید بر حجم سنگین عملیات اجرایی در این منطقه اظهار داشت: در منطقه دو این آزادراه ۲۸ دستگاه پل رفت و برگشت به طول حدود دو هزار و ۹۰۰ و ۴۲ دستگاه تونل به طول حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر وجود دارد.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال پیشرفت فیزیکی منطقه دو این آزادراه را ۲۰ درصد عنوان و اضافه کرد: عملیات اجرایی در این منطقه با حضور ۷۲۸ نفر نیروی انسانی و ۴۶۸ دستگاه ماشین‌آلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: تونل البرز به طول شش هزار و ۴۰۰ متر در منطقه دو این آزادراه قرار دارد که عملیات اجرایی آن تقریبا از سال ۹۰ توسط دو پیمانکار ایرانی و با پیشرفت فیزیکی ۵۹.۵ درصد در حال انجام است که تا کنون حفاری ۶ هزار متر و لاینینگ چهار هزار و ۳۰۰ متر بخش شرقی آن انجام شده است. حفاری تونل غربی البرز نیز مقرر شده تا با استفاده از دستگاه مکانیزه (TBM) صورت گیرد.

حسینی یادآور شد: تونل البرز بزرگ‌ترین تونل راهی کشور است که عملیات اجرایی آن با حضور ۴۲۷ نیروی انسانی و ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در حال انجام است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا