صنعتصنعت، معدن، تجارت

عدم استفاده مناسب از چرم در ایران

یک پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه در ایران استفاده بایسته و شایسته از چرم صورت نمی گیرد بلکه بخشی از این ماده موثر بصورت سالامبور و پوست از کشور خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین یاوری در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: این ماده اولیه از قابلیت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال افزایی بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: خام‌فروشی چرم موجب از بین رفتن ارزش افزوده، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و صنعتی متاثر از فرآوری این ماده اولیه می شود.

همچنین بخوانید

این پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر گفت: بطور کلی چرم ایران یک چرم مرغوب، مقاوم و مناسب برای انواع و اقسام تولیدات است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در ایران بصورت بایسته و شایسته از چرم استفاده نمی شود بلکه بخشی از این ماده موثر بصورت سالامبور و پوست از کشور خارج و در خدمت تولید و اشتغال سایر ممالک جهان قرار می گیرد.

یاوری بیان داشت: در حال حاضر عمده چرم مورد استفاده در کشوری مانند ایتالیا از ایران تامین می شود.

وی در این مصاحبه رادیویی گفت: استفاده از چرم در تولید انواع و اقسام تولیدات در ایران از قدمت بالایی برخوردار است.

پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی چرم در قالب کالاهای هنری در کشور ارائه شده است، افزود: این موضوع به بیش از ۲۵۰ سال قبل و دوره قاجاریه برمی گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رادیو اقتصاد افزود: صنایع دستی چرم یکی از صنایع دستی سنتی و زیبای ایران و از پیشینه ای طولانی برخوردار است.

یاوری در ادامه یادآورشد: چرم کاربرد های مختلفی دارد که از جمله این موارد می توان به پوشاک، کمربند، کیف، کفش، جا کلیدی، زیورآلات و غیره اشاره کرد.

برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر به منظور تحقق بخشی در سیاست های اقتصاد مقاومتی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع

رادیو اقتصاد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا