امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

با استمرار واردات برنج؛ در این بازار کمبودی نخواهیم داشت

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده اگر تأمین برنج خارجی تا ۳ ماه آینده طبق برنامه انجام شود، تا پایان سال در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اگر بتوانیم تا پایان سال برنج مورد نیاز کشور را تأمین کنیم تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پایان سال علاوه بر نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان است؛ گفت: اگر بتوانیم تا پایان سال ۳۰۰ تا ۵٠٠ هزار تن واردات برنج داشته باشیم، در بازار برنج خارجی کمبود و گرانی نخواهیم داشت.

کشاورز گفت: امسال تنوانستیم با راه اندازی کارخانه‌های صنعتی جدید و همکاری با سایر کارخانه‌های تولید برنج کیفیت و قیمت برنج داخلی کاهش پیدا کرد. برنج ایرانی بدون واسطه به فروشگاه‌های زنجیزه ای عرضه می‌شود. با این اقدام اختلاط برنج ایرانی و خارجی از بین رفت. اگر بازار تنظیم باشد کسی نمی‌تواند سودجویی کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت: دولت به قول‌هایی که داده عمل کرده است، واردات برنج در سطح کلان بر عهده جهاد کشاورزی است و مستمر در حال انجام است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا