انتشار اوراق صکوک ۷۰۰ میلیارد تومانی ایران خودرو

 

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت اعلام کرد: اوراق مرابحه شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین صکوک مرابحه بخش خصوصی کشور در روز شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «علی عالی زاده» با اعلام این خبر گفت: تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی این اوراق توسط کنسرسیوم سه جانبه‌ای متشکل از تأمین سرمایه‌ بانک ملت، لوتوس پارسیان و امید انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این اوراق با ضمانت بانک ملت منتشر خواهد شد و کارگزاری بانک ملت به عنوان عرضه کننده فعالیت خواهد کرد.

معاون تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه حجم این اوراق معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است، توضیح داد: شرکت تأمین سرمایه بانک ملت با سهم ۳۵۰ میلیارد تومانی با نماد “صخود ۰۰۱۲″، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با سهم ۲۵۰ میلیارد تومانی با نماد “صخود ۴۱۲” و تأمین سرمایه امید با سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی و با نماد “صخود ۱۴۱۲″، در این تأمین مالی مشارکت دارند. سررسید اوراق مذکور چهار ساله، با نرخ سود اسمی ۱۸ درصد و با در نظر گرفتن پرداخت سود هر سه ماه یک بار، منتشر خواهد شد. مبلغ اسمی اوراق نیز معادل یک میلیون ریال خواهد بود و وجه تأمین شده از این اوراق صرف خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز برای تولید خودرو خواهد شد.

منبع

SENA

خروج از نسخه موبایل