نسبت P/E و ارزش بازار ناشران بورس تهران منتشر شد

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران (P / E) در پایان بهمن به ۸۲ . ۶ مرتبه رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس تهران، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان بهمن ماه به بیش از ۳۹۰ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

آخرین وضعیت ارزش بازار ناشران بورسی

از میان ۳۲۵ شرکت که در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۷۵۳۵۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۸۱۰۰ میلیارد ریال، ارتباطات سیار ایران با ۱۶۸۵۵۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

همچنین شرکت های ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سنگ آهن گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی جم، گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۱۶۵۲۴۰ میلیارد ریال، ۱۳۵۶۰۰میلیارد ریال، ۱۲۷۹۵۵ میلیارد ریال ، ۱۰۷۱۹۰ میلیارد ریال، ۱۰۰۴۵۰ میلیارد ریال، ۹۹۲۶۴ میلیارد ریال و ۹۸۵۳۷ میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سویی دیگر شرکت های پارس سرام، آلومراد، درخشان تهران، ماشین سازی نیرو محرکه، تولیدی گرانیت بهسرام، صنایع جوشکاب یزد، نوش مازندران، تولیدی لنت ترمز ایران، صنایع شیمیایی سینا، سایپا شیشه، پیاذر، و لعابیران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

آخرین وضعیت P/E ناشران بورسی

لازم به ذکر است بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۷۷ شرکت دارای P/E  بیش از ۲۰ مرتبه هستند.

همچنین ۵۸ شرکت دارای P/E بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۶۹ شرکت دارای P/E  کوچکتر از ۱۰ هستند. این درحالی است که ۲۱ شرکت با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.

آخرین وضعیت قیمت پایانی هر سهم

قیمت به ازای هر سهم برای ۳۱ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است. قیمت سهام ۱۲۲ شرکت نیز بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است. ۱۴۳ شرکت هم با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۲۹ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال داد و ستد می شود.

منبع

SENA

خروج از نسخه موبایل