صنعت، معدن، تجارتمعدن

برنامه های حمایتی سرب‌ و روی مهدی آباد از محیط زیست

مدیر مجتمع سرب و روی‌مهدی آباد در حاشیه هفدهمین نمایشگاه محیط زیست گفت: تلاش کردیم مواد غذایی و آب مورد نیاز حیات وحشی منطقه مهدی آباد را تامین کرده و برنامه احداث آبشخور و کاشت پوشش گیاهی را در شمار برنامه های خود قرار دهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ امین صفری افزود: ما در یک منطقه حفاظت شده قرار گرفتیم خودمان را موظف می دانیم الزامات و شرایط زیست محیطی را رعایت کنیم. وی ادامه داد: همچنین با گسترش فعالیت های خود سعی کرده ایم از هر آنچه که باعث تخریب محیط زیست می شود جلوگیری کنیم و هر چه به نفع محیط زیست و زیستگاه منطقه است را شروع کرده ایم.

صفری گفت: در این زمینه مشاورانی را به کار گرفتیم که به ما راهکار ارائه کنند تا کار به صورت علمی شروع شود. مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با بیان اینکه احداث آبشخور یکی دیگر از برنامه های این‌ است؛ اعلام کرد: مجتمع در خارج از محیط معدن جاهایی را با هماهنگی سازمان محیط زیست برای تامین آب فراهم کرده و همچنین تامین علوفه مورد نیاز و کاشت پوشش گیاهی از دیگر برنامه های ما است. صفری افزود: در بحث استفاده از تکنولوژی تلاش شده برای کارخانه هایی که از سال آینده کار احداث آن آغاز می شود از فناوری هایی استفاده خواهد شود که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

وی ادامه داد: در این زمینه از شرکت های بزرگ دنیا همچون شرکت های استرالیایی کمک گرفته ایم تا کوچکترین آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

مانیتورینگ

صفری اظهار کرد: سیستم مانیتورینگ را در منطقه ایجاد کرده ایم تا حیات وحش را زیر نظر داشته باشیم و از شکار جلوگیری کنیم. از این طریق امنیت ایجاد کردیم و با محیط زیست استان در تعامل هستیم به گونه ای که حتی باعث افزایش جمعیت حیات وحش هم شده ایم که این موضوع کار ساده ای نیست.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد افزود: به عنوان مثال ما عملیات انفجار معدن را داریم اما در کنار آن آرامش را نیز برای حیات وحش اینجا مهیا کرده ایم به طوری که تنها در ساعات مشخصی این رویه انجام می شود.

صفری گفت: البته راهکارهای دیگری هم هست که بگوییم می توان معدنکاری کرد؛ در عین حال محیط زیست را حفظ کرده و به عبارتی هر دو را در کنار هم داشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا