مصرف ۱۷۰ میلیون عددی لامپ در ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان لامپ گفت: سالانه ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون عدد لامپ در کشور مصرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد محسنی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: در شرایط حاضر میزان تولید لامپ در کشور یک سوم تا یک چهارم این عدد و رقم است.

وی همچنین اظهارداشت: تولید کنندگان داخلی با وجود امکانات و حمایت های لازم از توان تولید بیش از نیاز مصرف سالانه لامپ در جامعه برخوردارند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لامپ گفت: هم اکنون ظرفیت تولید لامپ روشنایی به میزان بیش از نیاز مصرف داخلی در کشور وجود دارد منتها مشکل اصلی در این حوزه نبود بازار فروش مناسب است.

وی در ادامه افزود: عرضه کنندگان و فروشندگان امروز به دو لیل عمده اول سود بالا و دوم مقید نبودن به دریافت فاکتور از تولید کنندگان و واردکنندگان رغبت بیشتری برای فروش لامپ های وارداتی دارند.

محسنی بیان داشت: تولید کنندگان برای فروش جنس خود ملزم به صدور فاکتورند تا فردا پاسخگوی دارایی باشند اما در برابر کالاهای وارداتی اعم از قانونی و غیر قانونی چنین الزامی ندارند چرا که مشتریان این نوع اجناس بیشتر فروشندگان حاشیه خیابان ها و دستفروشان هستند.

وی تصریح کرد: فروشندگان کالاهای وارداتی و قاچاق اجناس را بدون فاکتور خریداری و بدون فاکتور هم به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لامپ گفت: کالاهای تولیدداخلی همراه با صدور فاکتور، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و موارد مشابه دیگر است بنابراین فروشندگان رغبت کمتری برای فروش این نوع اجناس و اقلام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله که مالیات بر ارزش افزوده از جمله مشکلات جدی سد راه تولید کشور است، افزود: این مالیات ارتباطی با تولیدکنندگان نداشته بلکه باید از مصرف کنندگان دریافت شود.

محسنی تصریح کرد: تولید امروز نیازمند توجه و حمایت جدی است بنابراین می طلبد دولتمردان دست صنعتگران و کارآفرینان را به گرمی بفشارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل