اقتصاد کلان

ورشکستگی کامل ۱۳ صندوق بازنشستگی

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران از ورشکستگی کامل ۱۳ صندوق بازنشستگی در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی دهقان کیا در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود ۱۶ صندوق بازنشستگی در ایران افزود: از این تعداد ۱۳ صندوق بطور کامل ورشکسته، دو صندوق جدید تاسیس و یک صندوق در شرف ورشکستگی کامل است.

وی همچنین اظهارداشت: در شرایط حاضر دو صندوق بازشستگی «وکلا» و «روستائیان و عشایر» به دلیل جدید تاسیس بودن مشکل ندارند وهمینطور صندوق بازنشستگی کشوری در شرف ورشکستگی وبقیه در ورشکستگی کامل بسر می برند.

همچنین بخوانید

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه بر اساس شاخص های بین‌المللی به ازای هر هفت نفر شاغل یک نفر باید بازنشسته شود، گفت: در حال حاضر صندوق تامین اجتماعی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه پرداز و سه میلیون نفر بازنشسته، صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر بیمه پرداز و یک میلیون و ۳۷۴ هزار نفر بازنشسته، صندوق فولاد ۹ هزار و ۱۵۰ نفر بیمه پرداز و ۸۳ هزار نفر بازنشسته، بانک ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه پرداز و ۳۳ هزار نفر بازنشسته ودر عین حال صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما در مقابل ۱۳ هزار و ۱۰۰ بیمه پرداز به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر حقوق بازنشستگی پرداخت می کند.

وی در ادامه افزود: دولت سال ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۳۵ و ۴۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری کمک کرده است.

دهقان کیا تصریح کرد: نسبت بیمه پردازی به بازنشستگی در صندوق سازمان تامین اجتماعی طی سال ۹۵ پنج و ۳۵ صدم نفر به یک نفر بوده است.

وی همچنین در خصوص ادغام تامین اجتماعی در سایر صندوق های بازنشستگی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی به شدت با این ادغام مخالفند چرا که سایر صندوق ها بطور کامل ورشکسته هستند.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران افزود: اگر این ادغام انجام شود کارگران برای گرفتن حق و حقوق خود آرام نخواهند نشست چرا که سرمایه تامین اجتماعی از پول بیمه شدگان است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی حق بیمه سهم کارگر، کارفرما و دولت را به ترتیب ۷، ۲۰ و ۳ درصد عنوان کرد و اظهارداشت: بیست درصد سهم کارفرما جزء دیون ممتازی کارگران است.

دهقان کیا گفت: دولت های مختلف نیز سهم سه درصدی حق بیمه مربوط به خود را تاکنون به هیچ وجه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده اند.

وی افزود: بدهی دولت اصلاحات به تامین اجتماعی پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در دولت «محمود احمدی نژاد» به ۶۳ و در دولت «حسن روحانی» به ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و محمدجواد طالبی» با هدف تبیین و تحلیل ابعاد مختلف یکی از مهمترین موضوعات روز در حوزه اقتصاد بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا