مسیر روشنی برای اشتغال ترسیم شود + صوت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترسیم مسیری روشن برای اشتغال افزایی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس گودرزی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه فرآیندها و چرخه های که برای اشتغال در کشور تعریف می شود خیلی شفاف نیست.

وی ضمن اشاره به این جمله که بیکاری زخمی کهنه بر پیکره اقتصاد کشور است، اظهارداشت: برای خروج از این وضعیت باید تلاش های مضاعف در جامعه صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: آمار دولت در خصوص بیکاری با واقعیات و مشاهدات جامعه همخوانی ندارد.

وی در ادامه افزود: سطح بیکاری در جامعه به ویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار بالاست.

گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان مجلس به موضوع اشتغال مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در کشور باید پایدار باشد، اظهارداشت: بدون شک در بحث اشتغالزایی و مقابله با بیکاری همه نهادها باید پای کار باشند چرا که بحث اشتغال یک موضوع فرا دستگاهی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در بحث تولید، اشتغال و بسیاری از موارد دیگر به اندازه کافی قانون در کشور مصوب شده است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: مملکت امروز در بحث قانون مشکل خاصی ندارد ولی در مرحله اجرا چرا؟

گودرزی اذعان داشت: ناگفته نماند تصویب و اجرای قانون منهای نظارت قوی و کارآمد دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر لزوم توجه به واحدهای کوچک و زودبازده در جامعه تاکید موکد دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: حمایت از این دسته صنایع موجب اشتغال آفرینی و کاهش ضریب نرخ بیکاری در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد .

دانلود فایل

 

خروج از نسخه موبایل