سلامت کارگران حلقه مفقوده چرخه صنعت و تولید در کشور است

سمنان- نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس گفت: سلامت کارگران حلقه مفقوده چرخه صنعت و تولید است لذا باید به سمت استانداردسازی چرخه اقتصاد کشور پیش برویم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد همتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در سمینار تخصصی کار و اشتغال آفرینی سمنان به میزبانی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان اینکه بحثی که امروز در کمیسیون بهداشت نیز مطرح است، مقوله بهداشت‌کاری و سلامت محسوب می‌شود، تأکید کرد: اگر بخواهیم در تولید، قدرت رقابت با دنیا داشته باشیم، باید همه اجزائی که در جامعه و مراکز تولیدی و اقتصادی وجود دارد را در یک مجموعه و در کنار هم ببینیم یعنی اگر درباره استاندارد محصولات تولیدی سخن می‌گوییم باید به استاندارد نحوه کار، سلامتی کارگران، ایمنی و … نیز دقت کنیم.

وی افزود: دنیا امروز در تمام زمینه‌ها به سمت استانداردسازی حرکت می‌کند حتی نحوه نشستن و راه رفتن کارگران در محل کار نیز دارای حالتی استاندارد است که این امر به تولید و اقتصاد آن‌ها تسری یافته است اما در مراکز تولیدی کشورها، یکی از حلقه‌های مفقوده سلامت تولیدکنندگان و صنعت گران محسوب می‌شود.

مشکلات اجتماعی و اقتصادی در هم تنیده اند

عضو خانه ملت با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت کارگران، گفت: سلامت تعریفی گسترده دارد و آخرین این تعریف‌ها، نبودن بیماری‌های جسمی، روانی، معضلات اجتماعی و حتی معضلات معنوی و مذهبی در یک فرد نام دارد.

همتی تاکید کرد: سلامت با این تعریف پدیده‌ای گسترده محسوب می‌شود اما از سوی دیگر در کشور، ما با کارفرمایانی سروکار داریم که بنا بر همین تعریف از سلامت، در شرایط غیراستاندارد مشغول به کار هستند لذا باید بپذیریم که در بحث اجتماعی، به ثباتی که نیازمند آن هستیم، نرسیده‌ایم.

وی افزود: جامعه همچنین درباره مقوله معنوی که یکی از فاکتورهای سلامت محسوب شده و ما در کشورمان داعیه‌ آن را داریم، هم کمی فاصله گرفته و در این بخش بحث‌های زیادی وجود دارد از سوی دیگر در بحث سلامت روان در کشورمان، مشکلات عدیده وجود دارد که باید گفت همه این‌ ها به نوعی درهم‌تنیدگی داشته و تاثیر مستقیمی بر مقوله سلامت دارند.

راه توسعه از مسیر هماهنگی می گذرد

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس بیان کرد: یک جامعه اگر بخواهد راه توسعه را پیدا کند، تمام اجزاء آن باید درست‌کار کنند و اگر بخشی از آن دچار نقص و دچار مشکلات باشد، روی سایر اجزاء تأثیرگذار خواهد بود و نکته‌ای که متأسفانه در کشور ما اتفاق می‌افتد این است که سلامت کاری رعایت نشده و ما ازنظر ثبات اجتماعی و حتی اقتصادی و فرهنگی و … مشکل‌داریم.

همتی افزود: اگر ما سیری در چهار دهه انقلاب اسلامی صورت دهیم، تغییر  دیدگاه‌های متعددی را می‌بینیم که به ضرر توسعه ملی هستند که در بخش تولید نمونه آن دیده می‌شود درنتیجه باید گفت تولیدکنندگانی که در چنین کشوری با چالش‌های بسیار شدید زندگی می‌کنند ازنظر ذهنی مشکلات شدیدی را ایجاد می‌کند و لذا تلاطم‌های اقتصادی برآیندهای شغلی را کاهش می‌دهد که ما به این مقوله کمتر توجه داریم.

وی در دیگر بخش سخنان خود، گفت: اعتدال و عدالت، همان نکته ای که در قرآن کریم و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیده می شود، نیاز امروز کشور برای برون رفت از بسیاری مشکلات است، امروز همچنین باید سازو کاری با ثبات در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و … وجود داشته باشد و در این راستا است که می توان انتظار داشت یک کشور تولیدات خوبی را داشته باشد و با دنیایی که روز به روز به سمت استانداردها حرکت می کند، به رقابت پرداخت.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل