صنعتصنعت، معدن، تجارت

رقابت پذیری پائین صنعت ام دی اف

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن گفت: در حال حاضر قدرت رقابت پذیری صنعت ام دی اف ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار پائین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد جهانگیرنیا در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: بالا بودن قیمت تمام شده از جمله دلائل کاهش قدرت رقابت پذیری صنعت مزبور در کشور است.

وی ادامه داد: تمامی بخش های تولیدی مملکت بالاخص صنعت ام دی اف از حیث تکنولوژی وابسته به خارج می باشند.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن گفت: بسیاری از واحدها به دلیل ارقام سرسام آور سرمایه گذاری مجبور به استفاده از تکنولوژی های قدیمی و شاید از رده خارج شده کمپانی های خارجی هستند.

وی همچنین افزود: تولید ام دی اف در دنیای امروز در متراژ های بالای هزار متر مکعب صرفه اقتصادی دارد این در حالیکه بزرگترین کارخانجات ام دی اف ایران با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب در حال فعالیتند.

جهانگیرنیا با تصریح این جمله که هم اکنون قیمت تمام شده این کالا در کشور بسیار بالاتر از قیمت های جهانی است، اظهارداشت: متاسفانه صنعت ام دی اف ایران در چرخه رقابت خیلی عقب تر از دیگر ممالک دنیاست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: فرآیندهای پس از تولید مواد اولیه خام مانند صنایع روکش از حیث تنوع در عرصه جهانی رقابت سنگینی وجود دارد.

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن گفت افزود: هم اکنون تولیدکنندگان خارجی فعال در حوزه مورد بحث تنوع محصول بسیار بالایی را در طول مدت زمان کوتاهی به بازار عرضه می کنند که متاسفانه امروز یک عقب ماندگی جدی در رساندن این سطح از تکنولوژی و مد به بازار داخلی به چشم می خورد.

وی ادامه داد: این عقب ماندگی صنعتگران ایرانی را در ارائه محصولات تولیدی به بازار های داخلی و جهانی با یک وقفه و فاصله زمانی مواجه می کند.

رئیس سابق انجمن علوم صنایع چوب و کاغذ ایران نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تاریخچه صنعت ام دی اف گفت: تولید صنعتی این محصول در سال ۱۹۶۵ میلادی از آمریکا آغاز و به مرور در سایر ممالک جهان تسری پیدا کرده است.

امین آرین افزود: محصول مزبور درسال ۱۳۷۵ با واردات نخستین محموله تخته های ام دی اف پای خود را به بازار داخلی باز کرد.

وی با بیان اینکه تولید صنعتی ام دی اف از سال ۱۳۸۳ در کشور کلید خورد، اظهارداشت: کارخانجات داخلی فعال در این حوزه امروز از تکنولوژی روز دنیا بهره مند هستند.

رئیس سابق انجمن علوم صنایع چوب و کاغذ ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: استفاده از تکنولوژی روز دنیا از حیث تولید با کیفیت بالا، قیمت منطقی و در یک کلام کاهش قیمت تمام شده بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش می‌شود

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا