صنعتصنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

صنعت چوب حرفه ای با ارزش افزوده بالا

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن و دبیر سابق انجمن علوم صنایع چوب و کاغذ ایران گفت: صنعت چوب حرفه ای اشتغال آفرین، زودبازده وبا ارزش افزوده بالا در هرکشوری شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد جهانگیرنیا در برنامه ساعت صنعت رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه این صنعت در اقتصاد و تجارت جهان بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین ضمن اشاره به دوران فراز و فرود صنعت چوب ایران اظهارداشت: این صنعت در دهه ۴۰ از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن و دبیر سابق انجمن علوم صنایع چوب و کاغذ ایران گفت: کارخانجات و شرکت های بزرگی از قبیل صنایع چوب پارس، صنایع چوب بادوام و غیره در این دوره به همت صنعتگران و کارآفرینان در کشور راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه دوران انقلاب و جنگ تحمیلی فاصله زیادی از حیث تکنولوژی و طراحی در تولید محصولات چوبی در کشور ایجاد شد.

جهانگیرنیا بیان داشت: خوشبختانه در دهه ۷۰ با بازشدن فضای اقتصادی کشور و ارتباطات گسترده تر با فضاهای بیرونی این بخش از صنعت جانی دوباره گرفت به نحوی که سرمایه گذاری های زیادی در این شاخه از صنعت انجام و به تبع شرکت های بزرگی در مملکت راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه تمامی بخش های صنایع چوب ایران متعلق به بخش خصوصی است، گفت: این صنعت ضمن سرمایه گذاری کم در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بالا، پویایی تولید، توسعه صادرات و غیره بسیار نقش آفرین است.

مدیر عامل شرکت هنرجو ارژن و دبیر سابق انجمن علوم صنایع چوب و کاغذ ایران افزود: صنعت چوب بسیار فراتر از سرمایه گذاری های چندین میلیارد دلاری در سایر بخش ها از قبیل پتروشیمی، خودرو و فولاد می تواند در اقتصاد نقش بازی کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمایی صنعت روکش های مصنوعی، نئوپان و ام دی اف نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر قطعات بزرگ ام دی اف خام و روکش شده از ایران به کشورهای همجوار از قبیل عراق و افغانستان صادر می شود ولی این میزان صادرات چشمگیر نیست.

منصور دستجانی فراهانی افزود: بعلاوه ایران طی سالیان گذشته صادراتی در زمینه محصولات ساخته شده در حوزه صنایع چوب به کشور های مانند روسیه، تاجیکستان و گرجستان داشته ولی به دلائل مختلف منجمله مرغوب نبودن مواد اولیه مصرفی تولید کالا، صادرات با واسطه و غیره این بازار یکبار از دست رفته است.

وی تصریح کرد: برای از سرگیری دوباره صادرات محصولات در حوزه صنایع چوب به کشور های عراق، افغانستان، روسیه، گرجستان، تاجیکستان و غیره در وهله نخست باید کیفیت کالاهای تولیدی ساخت داخل ارتقا پیدا کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمایی صنعت روکش های مصنوعی، نئوپان و ام دی اف یادآورشد: تولید کالای مرغوب، با کیفیت بالا و در یک کلام صادرات محور مستلزم نیروی انسانی ماهر، متعهد، دانش فنی و موارد مشابه دیگر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا