امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سازمان جنگل ها و ارتش از خاک کشور محافظت می کنند

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امروز ارتش با ایجاد امنیت در خاک کشور و سازمان جنگل‌ها با ایجاد پوشش گیاهی در کنار یکدیگر از خاک کشور محافظت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی افزود: رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید را بر حفظ جنگل ها و مراتع دارند و ایشان حفاظت خاک را مهمتر از حفاظت آب برشمردند زیرا برای تشکیل یک سانتی متر خاک صد سال زمان نیاز دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت، حفظ و احیای منابع طبیعی را امری ضروری خواند و گفت: گستره کار در منابع طبیعی بسیار وسیع است و سازمان به تنهایی قادر به حفاظت از منابع طبیعی نیست از این رو چاره‌ای جز مشارکت مردم نداریم. ­

همچنین بخوانید

آقایی افزود: بسیار جای خوشبختی است که امروز نیروهای مسلح کشور در مسئولیت های اجتماعی و سرسبزی ایران عزیز تلاش می کنند و ما این آمادگی را داریم که عرصه در اختیار شما قرار دهیم ­و پس از کاشت درخت، محل درختکاری را بنام ارتش نامگذاری­ و حفاظت آن را به ­شما واگذار کنیم.

جایی رزمایش انجام می دهیم که هیچ درختی آسیب نبیند

سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمین ارتش در مراسم روز درختکاری گفت: ارتش اصل کار را بر ولایت محوری قرار داده و سعی داریم دنباله روی اقداماتی باشیم که در فرامین مقام معظم رهبری قرار داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اظهار داشت: درختکاری اقدامی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند و هرساله طبق سنت حسنه بر کاشت درخت اقدام می کنند.

وی گفت: ما در رزمایش هایی که انجام می دهیم همواره تاکید مان بر این است که­جایی رزمایش را انجام دهیم که­هیچ درختی آسیب نبیند.

 حیدری افزود: رزمایشی که در دریای عمان داشتیم با یکسری درختان حرا روبرو شدیم، مسیر را تغییر دادیم و تاکید مان این بود که هیچ شلیکی در آن منطقه جنگلی صورت نگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به رییس سازمان جنگل ها­ گفت: اگر در اختیار ارتش نهال قرار داده شود این ظرفیت وجود دارد در مناطقی که نیروی انسانی کمتر وجود دارد ارتش مناطق مورد نظر را نهال کاری کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا