لزوم سرمایه گذاری نفتی ایران در اندونزی + صوت

یک تحلیلگر بازار انرژی بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری نفتی ایران بویژه در حوزه های پالایشگاهی در کشور اندونزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید عبدالله رضوی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر اندونزی با ۲۵۳ میلیون نفر از جمله کشورهای پر جمعیت جهان به شمار می رود.

وی همچنین اظهارداشت: اندونزی پس از چین و هند یکی از ممالک پر جمعیت شرق آسیا محسوب می شود که یک ظرفیت بسیار خوبی برای بحث تقاضای انرژی در این کشور است.

این تحلیلگر بازار انرژی گفت: اندونزی رشد اقتصادی به نسبت با ثباتی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ داشته و همینطور از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رشد شش درصدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی سالانه اندونزی هفت درصد در سال ۲۰۳۰ برآورد شده است، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کشور مزبور حتی از نظر رشد اقتصادی از آلمان و انگلیس نیز پیشی خواهد گرفت.

رضوی تصریح کرد: بعلاوه پیش بینی می شود اندونزی تا سال ۲۰۳۰ به ششمین اقتصاد جهان در دنیا تبدیل شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت همکاری ایران و اندونزی در خصوص نفت و گاز به چه نحویست، گفت: اندونزی از سال ۱۳۸۴ متقاضی خرید نفت خام از ایران بوده ولی به دلائل مختلف این هدف تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

این تحلیلگر بازار انرژی با بیان اینکه اندونزی کشوری در حال توسعه است، افزود: مصرف انرژی در این کشور رو به افزایش است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها تقاضای انرژی اندونزی اعم از بنزین، نفت کوره و دیزل تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۸۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش پیدا خواهد کرد.

رضوی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اندونزی می تواند یک بازار بسیار خوبی برای محصولات نفتی ایران باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون اداره واحدهای پالایشگاهی اندونزی مبتنی بر تکنولوژی ساده است، افزود: این کشور نیاز به سرمایه گذاری جدی در حوزه های پالایشی دارد.

رضوی یادآورشد: ایران می تواند در بحث پالایشگاهی و پالایشی در اندونزی سرمایه گذاری کند و از این فرصت مغتنم به نفع رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، رونق صادرات و موارد مشابه دیگر به نحو احسن بهره برداری نماید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

دانلود فایل

 

خروج از نسخه موبایل