امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شالیکوبی صدرخوشه های کسب و کار مازندران

مدیر آموزش معاونت صنایع شهرک های صنعتی مازندران گفت: در حال حاضر بحث شالیکوبی بر اساس مطالعات امکان سنجی در صدر فعالیت خوشه های کسب و کار این استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فتح منش در برنامه «خانه تاکارخانه» رادیو اقتصاد افزود: این مطالعات با هدف شناسایی و تعیین اولویت بندی خوشه های کسب و کار در سطح منطقه انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مازندران یک استان کشاورزی در کشور است، اظهارداشت: تولید برنج در این ناحیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین بخوانید

مدیر آموزش معاونت صنایع شهرک های صنعتی مازندران گفت: برنج از جمله محصولات راهبردی و در اقتصاد این استان بسیار نقش آفرین است.

وی در ادامه «بهبود کیفیت» و «صادرات» را از جمله اهداف مهم ایجاد مدل توسعه خوشه های کسب و کار در کشور دانست و افزود: بهره گیری از این مدل راهکار مناسبی در جهت رسیدن به توسعه پایدار با استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای است.

فتح منش اظهارداشت: اقدامات موثری در قالب خوشه صنعتی شالیکوبی مانند آموزش به کشاورزان، واحدهای صنعتی تولید شالی، ارتقای تکنولوژی و موارد دیگر در سطح استان صورت گرفته و خوشبختانه موفقیت های زیادی نیز در این حوزه حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واردات برنج باید مبتنی بر برنامه و نظارت باشد، گفت: در حال حاضر کشاورزان با سخت ترین شرایط برنج تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

مدیر آموزش معاونت صنایع شهرک های صنعتی مازندران ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان اظهارداشت: بازار برنج کشور نباید خیلی راحت در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد چرا پیامدها و تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

وی گفت: تغییر ذائقه مصرف کنندگان به برنج های خارجی، کاهش انگیزه تولید، افزایش مهاجرت روستایی، رشد نرخ ضریب بیکاری در مناطق روستایی، گسترش تغییر کاربری اراضی مرغوب کشاورزی و غیره از جمله این پیامدهاست.

فتح منش در ادامه این مصاحبه رادیویی بحث واردات را مهمترین مشکل صنعتگران خوشه شالیکوبی در سطح استان نام برد و افزود: برای پایداری جمعیت و کسب و کار در یک محیط جغرافیایی به محصولات راهبردی منطقه خاص باید توجه و حمایت جدی شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه قدم های خوبی در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی به جهت ارتقا و بهبود کیفیت در سطح استان برداشته شده تا قدرت رقابت پذیری محصولات داخلی افزایش پیدا کند.

مدیر آموزش معاونت صنایع شهرک های صنعتی مازندران با بیان اینکه اهمیت رقابت پذیری و نقش این مهم در تقویت تولید داخلی انکار ناپذیر است، یادآورشد: توان پائین رقابت در کشور منجر به کاهش تولیدات وطنی و تسخیر بازار توسط کالاهای خارجی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا