اقتصاد کلان

۲ دستگاه پورشه فروش رفته متروکه است

اصلاحیه روابط عمومی اموال تملیکی به خبر ایلنا:
۲ دستگاه پورشه فروش رفته متروکه است
مجتبی خلفی مدیر روابط عمومی سازمان اموال تملیکی در پاسخ به خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری ایلنا در خصوص فروش خودروهای پورشه توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه نمود.
در این گزارش آمده است: بر اساس رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص صدور مجوز ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که قبل از سال ۹۳ وارد کشور شده است، تعدادی از این خودروها که بر اساس قوانین گمرکی بعنوان کالای متروکه در اختیار این سازمان قرار گرفته بود، در مزایده عمومی الکترونیکی مطرح و ۲ خودرو از ۲۸ خودروی متروکه بفروش رسیده است. لذا خودروهای مذکور قاچاق نبوده و بر اساس آئین نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خودروهای قاچاق در فرآیند باز صادرات قرار دارد.
گفتنی است کالاهای قاچاق کالاهایی هستندکه از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور نشده و توسط کاشفین بعنوان کالای قاچاق ضبط و با حکم مراجع قضایی در اختیار این سازمان قرار می گیرد ولی کالای متروکه به کالاهایی اطلاق می شود که از مبادی رسمی و قانونی وارد گمرک شده، اما صاحب کالا در مدت مشخص شده در قانون که ۳ الی ۵ ماه می باشد موفق به ترخیص کالا از گمرک نگردیده و کالای ایشان بعنوان کالای متروکه جهت تعیین تکلیف در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است.
این سازمان نیز در خصوص اموال متروکه پس از اخذ مجوزهای قانونی در صورت فروش کالا پس از کسر هزینه های قانونی، حاصل فروش را به حساب صاحبان کالا واریز می نماید.


منبع: روابط عمومی سازمان اموال تملیکی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا