کشورهای برتر ذخایر سنگ آهن خام / ایران رتبه دهم جهان در سال۲۰۱۷

ایران با دارا بودن ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تن ذخایر سنگ آهن خام در رتبه دهم جهان جای گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Statista در سال۲۰۱۷، ایران با در اختیار داشتن ۲میلیارد و۷۰۰میلیون تن ذخایر سنگ آهن خام به عنوان دهمین کشور در فهرست ۱۰ کشور برتر دارای ذخایر این ماده معدنی در جهان قرار گرفت.

پیش بینی می شود با توجه به اکتشافات اخیر ذخایرسنگ آهن در ایران در سال ۲۰۱۸ شاهد ارتقا رتبه ایران در این فهرست باشیم.

مجموع ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال گذشته میلادی ۱۷۰میلیاردتن است که از این میان استرالیا با دارا بودن۵۰میلیاردتن ازاین ذخایر در رتبه نخست جهان قرار دارد. روسیه و برزیل نیز به ترتیب با ۲۵ میلیارد تن و ۲۳ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهان ایستادند.

چین به عنوان چهارمین کشور برتر ،۲۱میلیارد تن ذخایر سنگ آهن را در خود جای داده است. برخورداری از ۸ میلیارد و ۱۰۰میلیون تن ذخایر سنگ آهن، هند را در رتبه پنجم این فهرست قرار داد.

اوکراین با ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در رتبه ششم و کانادا با ۶ میلیارد تن در رتبه هفتم قرارگرفتند. پس از آن، سوئد با برخورداری از ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تن ذخایر سنگ آهن در رتبه هشتم جهان جای گرفت. آمریکا نیز دارای ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تن ذخایرسنگ آهن است که در رتبه نهم جهان ایستاد.

خروج از نسخه موبایل