کاهش تقاضای جهانی طلا در سال ۲۰۱۷

انجمن جهانی طلا از کاهش ۷ درصدی تقاضای این فلز زرد در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Investing News تقاضای طلا در سال گذشته میلادی ۷ درصد کاهش یافت این در حالی است که تولید جهانی این فلز زرد نیز تنها رشد یک درصدی را طی این مدت تجربه کرد.

طی سال گذشته میلادی آمریکا، کانادا و استرالیا توانستند با افزایش تولید خود، کاهش تولید طلا در چین را جبران کنند و میزان تولید جهانی این فلز را یک درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داده و ۳ هزار و ۱۵۰ تن به ثبت رسانند.

در ادامه با برترین تولیدکنندگان طلا در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید:

۱.چین

چین با تولید ۴۴۰ تن طلا توانست علی رغم کاهش تولید ۱۳ تنی نسبت به سال ۲۰۱۶، بیشترین میزان تولید این فلز را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص دهد. این در حالی است که این کشور بیش از یک دهه است که برترین تولید کننده طلا در جهان است.

علت کاهش تولید چین در سال گذشته میلادی را دستورالعمل های زیست محیطی عنوان کرده اند.

۲.استرالیا

استرالیا دومین کشور تولیدکننده طلا در سال گذشته میلادی است که ۳۰۰تن طلا تولید کرد و شاهد رشد ۱۰تنی نسبت به سال ۲۰۱۶ بود در حالی که Newcrest Miningکه بزرگترین تولیدکننده طلای این کشور است از کاهش میزان تولید خود در سال ۲۰۱۷ خبر داده بود.

۳.روسیه

روسیه با تولید ۲۵۵تن طلا در رتبه سوم قرار گرفت. این کشور در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که در نظر دارد تولید طلای خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰۰تن افزایش دهد. بنا بر گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، ذخایر طلای روسیه ۵هزار و ۵۰۰ تن است که پس از استرالیا با ۹هزار و ۸۰۰ تن و افریقای جنوبی با ۶هزار تن ذخیره طلا در رتبه سوم جهان جای دارد.

۴.ایالت متحده امریکا

این کشور توانست تولید طلای خود را در سال گذشته میلادی به ۲۴۵ تن برساند و در رتبه چهارم فهرست برترین تولیدکنندگان این فلز زرد بایستد.

۵.کانادا

تولید طلای کانادا در سال ۲۰۱۷ به طور چشمگیری افزایش یافته و به ۱۸۰ تن رسید که این کشور را در رتبه پنجم تولیدکنندگان برتر طلا طی مدت مذکور قرار داد. در سال۲۰۱۶تولید طلای این کشور ۱۶۵ تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱۵ تنی در سال ۲۰۱۷ است.

۶.پرو

رتبه ششم در تولید طلا متعلق به کشور پرو است که میزان تولید طلای خود را در سال گذشته میلادی ۱۵۵ تن به ثبت رساند که حاکی از رشد تولید نسبت به سال ۲۰۱۶(۱۵۳تن) است.

۷.افریقای جنوبی

افریقای جنوبی توانست در سال گذشته میلادی ۱۴۵ تن طلا تولید کند در حالی که در سال ۲۰۱۶ نیز میزان تولید مشابهی داشت. از سال ۱۹۸۰ تولید طلای این کشور ۸۵ درصد کاهش یافت اما با این وجود کماکان در فهرست شرکت های برتر تولیدکننده این فلز زرد قرار دارد.

۸.مکزیک

مکزیک دیگر کشور برتر تولیدکننده طلا است که با تولید ۱۱۰ تن طلا در سال ۲۰۱۷ در رتبه هشتم این فهرست جای گرفت.هنوز اکتشاف معادن وسیع و توسعه معادن در این کشور وجود دارد که امکان حضور این کشور در فهرست تولیدکنندگان برتر این فلز زرد را طی سال های آتی را نیز فراهم می کند.

۹. ازبکستان

نهمین رتبه در این فهرست مربوط به ازبکستان است که در سال گذشته میلادی ۱۰۰تن طلا تولید کرد که شاهد افت ۲ تن نسبت به تولید سال ۲۰۱۶ بود. معدن طلای Muruntau که در این کشور واقع شده است یکی از بزرگترین معادن طلای جهان به شمار می رود. در حال حاضر ازبکستان از معادن قدیمی طلا استخراج می کند و سرمایه گذاری چندانی در بخش اکتشاف نداشته است.

۱۰.اندونزی

اندونزی که دهمین کشور برتر تولیدکننده طلا در جهان در سال ۲۰۱۷ است توانست ۸۰تن طلا تولید کند واین جایگاه را به خود اختصاص داد. بزرگترین معدن طلای این کشور معدن گرسبرگGrasberg است که دارای ۲۵میلیون و ۸۰۰هزار اونس ذخایر طلا و ذخایر بالای مس است.

خروج از نسخه موبایل