امور زیربناییتعاون و اشتغال

نشست تعیین دستمزد ۹۷ فردا با حضور وزیر کار

مدیرکل جبران خدمت از روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست تعیین تکلیف دستمزد ۹۷ در روز چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی خبر داد.

اسماعیلی ظریفی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نشست تعیین دستمزد ۹۷ فردا چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار خواهد شد، گفت: این نشست به ریاست وزیر کار تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه از نمایندگان کارگری و کارفرمایی عضو شورای عالی کار برای حضور در این نشست به صورت شفاهی دعوت به عمل آمده است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در جلسه فردا بتوانیم با نزدیک کردن نظرات نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی پرونده دستمزد ۹۷ را ببندیم که در صورت توافق شرکای اجتماعی بخشنامه دستمزد سال ۹۷ حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش در روزهای پایانی سال گذشته نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت در خصوص تعیین دستمزد «حداقلی بگیران» یعنی شاغلانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ معادل ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود به توافق رسیدند که بر این اساس دستمزد این گروه از کارگران با افزایش حدود ۲۰ درصدی معادل ۱۸۵ هزار تومان به حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

البته نمایندگان کارفرمایی ضمن موافقت با این میزان افزایش دستمزد حداقلی بگیران، اما تا تعیین تکلیف نهایی دستمزد سایر سطوح مزدی، صورتجلسه افزایش ۲۰ درصدی حداقلی بگیران را امضاء نکردند.

با این حال دستمزد شاغلان دارای سنوات و سوابق کاری بیشتر که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می شوند، به دلیل اختلاف نظر بین نمایندگان کارفرمایی و کارگری شورای عالی کار، در جلسات پایانی سال گذشته نهایی نشد تا ادامه مذاکرات برای تعیین دستمزد به سال جاری موکول شود.

بنابراین قرار است نشست نهایی تعیین تکلیف ۹۷ فردا با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت کار تشکیل شود تا با تعیین تکلیف دستمزد «سایر سطوح مزدی» پرونده دستمزد سال ۹۷ بسته شود.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد نمایندگان کارگری برای تعیین دستمزد سایر سطوح مزدی افزایش ۱۲ درصدی نسبت به پایه حقوق سال ۹۶ به علاوه رقم ثابت روزانه ۲۴ هزار و ۱۸۸ ریال است؛ در مقابل، پیشنهاد نمایندگان کارفرمایی در خصوص میزان افزایش دستمزد این گروه از شاغلان، افزایش ۸.۳ درصدی نسبت به پایه حقوق ۹۶ به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۳ هزار و ۳۳۵ ریال است که قرار است در نشست فردا این پیشنهادات مورد بررسی قرار گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا