بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار سهام بانک تجارت و پالایش نفت تبریز

در معاملات اولین روز هفته بانک تجارت و پالایش نفت تبریز، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات روز جاری بانک تجارت با معامله ۳۹ میلیون حجم بیشترین حجم معاملات و پالایش نفت تبریز با معامله ۴۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

در بازار روز جاری فلزات اساسی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پارس سرام، داروسازی دکتر عبیدی، پمپ سازی ایران، آلومینیوم ایران، فرآورده های نسوز آذر، صنایع شیمیایی فارس و لوله و ماشین سازی ایران بود.

این در حالی بود که نمادهای رینگ سازی مشهد، کاشی تکسرام، لیزینگ خوردو غدیر، چرخشگر، آبادگران ایران، سایپا دیزل و ایران تایر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک گل گهر، اوراق صکوک سایپا، سهام کنتوسازی و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر با بیشترین عرضه ها مواجه شدند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در معاملات امروز فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، کشتیرانی و آسان پرداخت پرشین با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت ۵۱۱ واحدی این متغیر شدند. خدمات انفورماتیک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد.

شاخص کل در پایان معاملات امروز در رقم ۹۴ هزار و ۲۸۴ قرار گرفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۵۴ و یک هزار و ۱۳۵ واحد نزولی شدند.

در پایان داد و ستدهای امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۴۵۹ میلیون برگه سهم ، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۹۰۲ میلیارد ریال بود و در ۴۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل