اقتصاد کلان

لزوم مدیریت صحیح یارانه نقدی در خانواده

یک کارشناس اقتصادی بر ضرورت مدیریت صحیح یارانه نقدی در خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی عاملیان در برنامه «ایستگاه نود و هشت» رادیو اقتصاد افزود: مبلغی که ماهانه در قالب یارانه نقدی از سوی دولت به حساب خانوارها واریز می شود از این ارقام می توان در راستای پس انداز یا در حوزه های مختلف سرمایه گذاری استفاده کرد.

وی همچنین اظهارداشت: یارانه نقدی در صورت مدیریت صحیح از سوی مردم در اقتصاد خرد و کلان بسیار تاثیر گذار است.

این کارشناس اقتصادی گفت: هدف گذاری صحیح در این حوزه نیازمند آموزش، آگاه سازی، مشاوره، فرهنگ سازی و بسیاری موارد دیگر است.

وی در ادامه افزود: پرداخت یارانه به مردم در کشور به نوعی در راستای حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه طراحی و اعمال می شد.

عاملیان تصریح کرد: اساس پرداخت یارانه های نقدی در کشور به سبب وجود ضعف های مختلف در سیستم پرداخت یارانه های غیر نقدی در گذشته بود.

وی همچنین گفت: ارزان فروشی حامل های انرژی، نان و سایر کالاها، مصرف بیشتر معادل بهره مندی یارانه بیشتر و عدم مدیریت صحیح منابع و مصرف غیر بهینه و بی رویه موجب شد پرداخت یارانه نقدی در جامعه طراحی و اجرا شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت با اجرای طرح مزبور به دنبال واقعی کردن قیمت کالاهای مشمول یارانه، مدیریت صحیح منابع، الگوی بهینه مصرف و موارد مشابه دیگر بود.

وی تصریح کرد: این طرح برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازمند تکامل بود که متاسفانه در همین حد متوقف ماند.

عاملیان در ادامه این مصاحبه یادآورشد: پرداخت یارانه نقدی در زندگی بسیاری از خانواده ها بویژه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و دیگر اقشار ضعیف جامعه بسیار نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۹ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امید یگانه ومهرگان سوادکوهی» با هدف تبیین برخی از مسائل اقتصادی روز کشور، چالش های موجود و همچنین اطلاع رسانی در بستری تعاملی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا