خسارت سرمازدگی باغات در ۲۱ استان + صوت

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سرمای شدید در اواخر فروردین ماه سال جاری بخش قابل توجهی از باغات ۲۱ استان کشور را بصورت صددرصد دچار خسارت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد ابراهیم حسن نژاد در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: خسارت باغداران دارای بیمه نامه پس از تعیین اعتبارات حق بیمه از سوی دولت در اسرع وقت به آنان پرداخت می شود.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه جدا از بحث سرمازدگی باغات، محصولات زراعی به خصوص گندم ۱۳ استان کشور متاثر از خشکسالی به شدت دچار آسیب شده است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: مجموع خسارت باغات زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بواسطه سرمازدگی و عدم تامین نیاز سرمایی پسته هفت هزار میلیارد ریال و برای محصولات زراعی به خصوص گندم متاثر از خشکسالی چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی می شود.

وی در ادامه افزود: خسارت باغداران و زارعان دارای بیمه نامه پس از پرداخت حق بیمه از سوی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق بیمه ها به آنان پرداخت خواهد شد.

حسن نژاد بیان داشت: خسارت کشاورزان فاقد بیمه مربوط به ستاد حوادث غیر مترقبه است و باغداران و زارعان می توانند از این طریق موارد و مسائل خود را پیگیری کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه اذعان داشت: خسارت ها در بخش کشاورزی بسیار گسترده است بنابراین جبران تمامی این خسارت ها از سوی دولت امکان پذیر نیست ولی دولتمردان می توانند حمایت های خوبی در قالب ستاد حوادث به کشاورزان در حوزه های مختلف منجمله تمدید، بخشودگی سود و جرائم تسهیلات دریافتی، کمک های بلاعوض و غیره انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.
دانلود فایل

 

خروج از نسخه موبایل